1856 داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران ثبت نام کردند


1856 داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران ثبت نام کردند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: یک هزار و 856 داوطلب تا پنجمین روز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های 6 گانه این استان ثبت نام کردند.

شکرالله حسن بیگی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۴۶ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه پاکدشت تعداد ثبت نام کنندگان به ۱۵ نفر رسید

حسن بیگی اضافه کرد: در این مدت در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۴۳ داوطلب و در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۵۷ نفر ثبت نام قطعی کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران بیان داشت: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۳۳ داوطلب و در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد ۵۱ نفر ثبت نام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد کل داوطلبان اقلیت های دینی ثبت نامی در این دوره از انتخابات ۱۱ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، همچنین تعداد داوطلبان این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی چهار روز گذشته را با روز چهارم ادوار نهم و دهم مقایسه کرده و بیان داشت: در مجلس نهم ۱۳۱ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن بودند.

حسن بیگی اضافه کرد: همچنین در همین مدت زمان، در مجلس دهم ۳۲۶ نفر ثبت نام کرده بودند که ۸۰ درصد آنان را مردان تشکیل می دادند این در حالی است که تعداد ثبت نام کنندگان در مجلس یازدهم به ۴۶۱ نفر رسید که تنها ۱۷ درصد آن را زنان به خود اختصاص دادند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و استان تهران صاحب ۳۵ کرسی در قوه مقننه است که ۳۰ کرسی آن برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و مابقی برای سایر شهرستان ها محسوب می شود

همزمان با این دوره از انتخابات، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان نیز برگزار خواهد شد و استان تهران نیز در این زمینه سه نماینده انتخاب خواهد کرد و ثبت نام نامزدهای این مجلس نیز از روز جمعه ۱۵ آذرماه آغاز می شود.

داوطلبان برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران واقع در خیابان مطهری خیابان علی اکبری روبروی کوچه تیرداد مراجعه کنند.

همچنین داوطلبان برای ثبت نام انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان به ساختمان اصلی فرمانداری تهران مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان