بارش و وزش باد برای سمنان پیش‌بینی می‌شود


بارش و وزش باد برای سمنان پیش‌بینی می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش باران و برف و وزش باد شدید برای 72 ساعت آینده این استان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با عبور امواج ناپایدار از نواحی شمالی استان سمنان، بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید در نواحی کوهستانی و سردسیر به ویژه از اوایل شب تا صبح دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به ورود موج ناپایدار دیگری به سمنان، بیان کرد: با ورود موج بعدی، ناپایداری‎ها از بعدازظهر شنبه شانزدهم آذر، در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نواحی غربی و شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد:باتوجه به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، لغزندگی محورهای کوهستانی و کاهش دید افقی ناشی از مه در نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان سه و بیشینه دمای آن ۱۳ درجه سانتی‌گراد بود.

وی اضافه کرد: شهمیرزاد با کمینه یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با ۳۶ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...