ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد


ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

تهران- ایرنا- ششمین جشنواره ملل در دبیرستان پسرانه دانش واقع در محلهٔ قلهک با پیام پاداش صلح، صلح است عصر پنجشنبه با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه و نمایندگان سفرا افتتاح شد.

مسعود ذاکری، دبیر این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره ملل ابتکار این مدرسه بوده و ۶ سال متوالی است که در اولین روزهای ماه دسامبر در مدرسه دانش مرکزی (قلهک) برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره دانش آموزان پایه هشتم گروه های ۵ نفره تقسیم می شوند تا علاوه بر تقویت روحیهٔ کار گروهی با تحقیق بر فرهنگ و شرایط کشورهای دیگر جهان اطلاعات بین المللی خود را ارتقا و این اقدام صلح طلبانهٔ بین المللی را توسط بازدیدکنندگان خارجی منعکس کنند.

ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

به گزارش ایرنا، نمایشگاه این جشنواره که توسط هر گروه برای کشور منتخب خود تدارک دیده شده شامل کشورهای هلند، چین، ارمنستان، هند، اسپانیا، مکزیک، ژاپن، فرانسه، تایلند، کره جنوبی، بلغارستان، واتیکان، ترکیه، آلمان، مصر، گرجستان، کانادا، روسیه، ایتالیا، انگلستان است که در آنها پرچم، تاریخ، و بخش از لباس، صنایع دستی، فرهنگ، غذا، تصاویر مشاهیر و ... را به نمایش می گذارند.

ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

معاون سفیر اسپانیا در ایران نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: این فستیوال خوبی است که علاوه بر اینکه باعث کارگروهی و همدلی میان دانش آموزان می شود، باعث شناخت فرهنگ های متفاوت، شرق تا غرب کره زمین می شود. این فستیوال کمک می کند تا ما به عقاید و فرهنگ های یکدیگر احترام بگذاریم.

شاه منصور خواجه اف، نماینده سازمان اکو و سفارت جمهوری تاجیکستان بیان داشت: هدف این جشنواره پیوند و شناخت ملت ها است، هر چه ما شناختمان از یکدیگر بیشتر باشد اختلافات، تفرقه ها و توهم های میانمان از بین می رود.

وی تصریح کرد: چقدر خوب که پیام این جشنواره در خصوص صلح و دوستی و مدارا است. اگر ما به عمق فرهنگ مدارا و مصالحه که امروز بشر خیلی نیازمند آن است چنگ بزنیم از دست داعش و طالبان و گروه های افراطی خبری نخواهد شد.

همچنین سوگندنامه ای توسط دبیر جشنواره با دانش آموزان، اولیا و حضار به شرح ذیل همخوانی شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
ما نوجوانان ایران زمین سوگند یاد می کنیم که به تمام انسان ها و فرهنگ ها و تفاوت های اقوام و نژادها احترام بگذاریم زیرا پاداش صلح، صلح است.

ما سرزمین مان را دوست داریم، همنوع های خود را دوست داریم و به آداب و رسوم کشورهای مختلف احترام می گذاریم. به امید برقراری صلحی پایدار، با حضور انسانی آسمانی؛ دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دانش قلهک

ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

در ادامه نیز نظر دانش آموزان را دربارهٔ این فعالیتشان جویا شدم؛ نقطه اشتراکی که یکصدا به آن تأکید کردند افزایش صبر، پذیرش نظرات مخالف و یادگیری اصول کار گروهی بود. این پژوهش دسته جمعی از ابتدای مهر ماه تاکنون برایشان آنقدر جذاب و نتیجه بخش بود که توصیه می کردند طرح های اینچنینی در تمامی مدارس اجرا شود.

وقتی با غرفه داران (دانش آموزان) بیشتر صحبت کردم متوجه شدم ملاک انتخاب کشورشان این بود که به آنجا سفر کرده و علاوه بر تجربه میدانی تعدادی از سوغات آن کشور را در دسترس داشتند.

ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

تحقیق دو ماههٔ این دانش آموزان و افزایش آگاهی آنها نسبت به فرهنگ، آداب و رسوم و شرایط سایر کشورها باعث شده بود تا همانقدر که علاقه مند به سفر به آنجا شده بودند، عموماً علاقه ای به سکونت در جایی غیر از کشور خودشان یعنی ایران را نداشتند؛ در این بارهٔ به خبرنگار ایرنا گفتند: ایران وطن ما است و آن را دوست داریم، علاوه بر این پذیرش فرهنگ های مختلف برایشان آسان نبود و تفاوت های غذایی به مزاجشان خوش نمی آمد.

ششمین جشنواره ملل دانش قلهک افتتاح شد

نکاتی در این پژوهش همه جانبه نظر دانش آموزان را به خود جلب کرده بود که تکرار آن خالی از لطف نیست؛ مثلاً گروهی که بر کشور هلند متمرکز شده بودند از پاکیزگی محیط زیست آن هیجان زده بودند و عامل آن را پیشرفت در صنعت خودروسازی، کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و استفادهٔ مردم و مسئولان از دوچرخه اشاره کردند. اینکه مسئولان رده بالای هلند بدون محافظ و ماشین های آنچنانی رفت و آمد می کنند برایشان جالب و خوشایند بود.

دبیرستان دوره اول پسرانه دانش در محله قلهک (منطقه ۳ شهرداری تهران) واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا