توسعه اماکن ورزشی از نیازهای مهم دانش‌آموزان استثنایی است


توسعه اماکن ورزشی از نیازهای مهم دانش‌آموزان استثنایی است

زنجان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان استثنایی کشور گفت: توسعه اماکن ورزشی و فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی دانش آموزان استثنایی کشور است.

سید جواد حسینی روز پنجشنبه در نشست مشرک شورای معاونین و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به برخی سیاست های وزارتخانه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، افزود: گروه های هدف این سازمان فهم بالایی دارند و این مهم، مشارکت را می طلبد لذا نظام تصمیم گیری مشارکتی از مدرسه تا ستاد باید شکل بگیرد.

وی، از پیگیری و پیاده سازی طرح جام(جمع آوری ایده های مطلوب) خبر داد و گفت: در نظر داریم ایده های مفید و موثر را جمع بندی کرده و با نگاه مشارکت محور سازمان را هدایت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از فعالیت ها به سمت هدف سوق نمی یابد، ادامه داد: در این زمینه می توان با سنجیدن کارایی و اثربخشی، نتایج بهتری را رقم زد.

وی "فراگیر سازی" و "مناسب سازی" را ۲ سیاست عمده این سازمان عنوان کرد و گفت: در بحث "فراگیرسازی" سعی بر این است که دانش آموزان استثنای تا حد امکان از ایزوله سازی و تفکیک، به سمت تلفیق و فراگیری سوق داده شوند که این امر ۸۲ برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان استثنایی کشور اضافه کرد: در سیاست "مناسب سازی" تاکید بر این است که معلم، مدیر، محتوا، دانش آموز، والدین و فضا و تجهیزات طوری مناسب سازی شوند تا طرح های مورد نظر به صورت مطلوب اجرا شود.

وی یادآوری کرد: باید به معلمان فرصت داد تا مشکلات را به مساله تبدیل کنند و پس از بررسی چرایی و چگونگی ایجاد مشکل، تصمیم گیری درباره آن انجام گیرد.

حسینی با اشاره به موضوع فرهنگ سازمانی، نیز افزود: در فرهنگ سازمانی شکل گیری نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری مشارکت محور و علم بنیاد از ضروریات است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز درادامه گفت: در مجموعه آموزش و پرورش استان تلاش شده تا با تشکیل تیم همدل و برنامه محور و نیز با حمایت و پیگیری های ویژه مسؤولان ارشد در بحث مدارس استثنایی، به تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت در این حوزه امیدوار باشیم.

ابراهیم رفیعیکمبود فضا و نیروی انسانی را از چالش های مهم حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد و افزود : البته کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی فوق العاده بالاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا