زورگویی آمریکا؛ بزرگترین چالش دنیا


زورگویی آمریکا؛ بزرگترین چالش دنیا

سخنگوی وزارت خارجه چین: بزرگترین تهدیدات و چالش های پیش روی دنیا، یکجانبه گرایی و اقدامات زورگویانه است که متحدان آمریکا از آن زیاد رنج برده اند

زورگویی آمریکا؛ بزرگترین چالش دنیابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد بزرگترین تهدیدات و چالش های پیش روی دنیا در حال حاضر، یکجانبه گرایی و اقدامات زورگویانه است که متحدان آمریکا از آن زیاد رنج برده اند.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت افزایش قدرت نظامی این کشور تهدیدی برای دیگران نیست.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که متحدان ناتو اعلام کردند باید به فرصت ها و چالش های ایجاد شده توسط چین بپردازند. رهبران ناتو در یک بیانیه پس از نشست کوتاه شان در نزدیکی لندن، بر تعهد خود برای دفاع از یکدیگر در زمان بروز مشکل تأکید کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «بزرگترین تهدیدات و چالش های پیش روی دنیا در حال حاضر، یکجانبه گرایی و اقدامات زورگویانه است که متحدان آمریکا از آن زیاد رنج برده اند.»
هوا همچنین بیانیه وزارت خارجه آمریکا را که به کشورها هشدار داده بود در زمان خرید محصولات از شرکت فناوری هوآوی مراقب باشند رد کرد و گفت: «دام امنیتی ادعا شده توسط طرف آمریکایی ظاهراً در نگاه اول موضوع جذابی است، اما در واقعیت کاملاً مضحک است.»
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود به کشورها هشدار داده بود هنگام خرید محصولات شرکت هوآوی در دام های امنیتی چین نیفتند.
این مقام چینی افزود: «ما معتقدیم کشورهای مورد نظر باید منافع درازمدت خود را در نظر داشته باشند، به قضاوت مستقل پایبند باشند و به اصول انصاف و عدم تبعیض متعهد بمانند. آنها باید به اندازه کافی عقلانیت داشته باشند تا به دام امنیتی ساخته آمریکا نیفتند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی