ظریف در توییتی عربی: جنگ و محاصره یمن بی‌فایده است


ظریف در توییتی عربی: جنگ و محاصره یمن بی‌فایده است

وزیر امور خارجه ایران با اعلام حمایت از «راهکارهای مسالمت‌آمیز» برای حل بحران یمن، گفت که «جنگ و محاصره یمن» هیچ سودی ندارد.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران با اعلام حمایت از «راهکارهای مسالمت‌آمیز» برای حل بحران یمن، گفت که «جنگ و محاصره یمن» هیچ سودی ندارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، امروز در توییتی عربی از «راهکارهای مسالمت‌آمیز» برای حل بحران یمن و پایان جنگ علیه این کشور حمایت کرد.

ظریف در توییتش نوشت: ایران هیچ فایده‌ای در ادامه جنگ و محاصره یمن نمی‌بیند بلکه از راهکارهای مسالمت‌آمیز استقبال می‌کند.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد که کشورش از همه ابتکاراتی که دعوت به گفت‌وگو می‌کند استقبال و همه را به استفاده از راهکارهای مسالمت‌آمیز تشویق می‌کند.

وزیر خارجه ایران طی ماه‌های گذشته و پس از افزایش اقدامات تنش‌زای آمریکا در خلیج فارس، به کشورهای همسایه پیشنهادهایی برای کاهش تنش داده بود. از جمله این پیشنهادها، امضای توافق «عدم تجاوز» است که کشورهای عربی هنوز آن را نپذیرفته‌اند.

مهر ماه گذشته نیز ظریف در روزنامه الرای کویت درباره «ابتکار صلح هرمز» که اخیرا حسن روحانی رئیس جمهور ایران در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، توضیحاتی ارائه کرد و از کشورهای عربی و همسایه خواست به آن بپیوندند .

اخیرا مقامات کویتی اعلام کردند که موضع یکپارچه‌ای درباره طرح هرمز در شورای همکاری اتخاذ نشده و این موضوع در اجلاس آتی سران شورای همکاری که بزودی در ریاض برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...