درخواست نتانیاهو از پمپئو: فشارها بر ایران افزایش یابد


درخواست نتانیاهو از پمپئو: فشارها بر ایران افزایش یابد

بنیامین نتانیاهو، در دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواستار «افزایش فشارها» بر ایران شد.

به گزارش یورو نیوز، نتانیاهو، پیش از این ملاقات که در لیسبون، پایتخت پرتغال انجام شد گفته بود که موضوع ایران «اولین و دومین و سومین» موضوعی خواهد بود که او با مایک پمپئو در مورد آن گفتگو خواهد کرد.

وی پیش از دیدار با مایک پمپئو روز یکشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفتگو کرده بود. بنیامین نتانیاهو در مورد سیاست کنونی ایالات متحده در قبال ایران نیز گفته بود: «این شانس را داریم که رئیس جمهور ترامپ سیاست منسجم اعمال فشار بر ایران را دنبال می کند.»

مایک پمپئو که قرار است امروز به مراکش سفر می‌کند برنامه سفر خود را برای ملاقات با بنیامین نتانیاهو تغییر داد. او در لیسبون اعلام کرد که نحوه «ایجاد ثبات در خاورمیانه در زمانی که - به ادعای وی- جنبش‌های اعتراضی ضد ایران در بغداد و بیروت در جریان است» موضوع اصلی مذاکراتش در حاشیه اجلاس ناتو در لندن بوده است.

اسرائیل در نظر دارد سایر کشورهای غربی را نیز به پیروی از سیاست اعمال فشار بر ایران ترغیب کند. دولت بنیامین نتانیاهو به طور خاص از موضع کشورهای اروپایی که ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری (اینستکس) را برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه تهران ایجاد کرده‌اند انتقاد می‌کند.

کد خبر 468009

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022