مراسم چهاردهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه برگزار شد


مراسم  چهاردهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه برگزار شد

شهرری- ایرنا- مراسم چهاردهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه عصر امروز (پنجشنبه) با حضور خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه بر سر مزار شهدای اصحاب رسانه در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، امیر شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های معزم شهدا و جمعی از مقامات کشوری و لشگری در این آیین معنوی حضور داشتند.

خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه با اهدای گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای این حادثه غمبار را گرامی داشتند.

اجرای تواشیح و همخوانی توسط گروه ولایت و سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توسط دسته عزاداران دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های چهاردهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

نظامیان و اصحاب رسانه ۲ بال دفاع از مرز و بوم کشور هستند

در ادامه این مراسم معنوی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه اصحاب رسانه روایتگران صدیق رشادت‌ها و مجاهدات‌های نیروهای مسلح کشور به تمام آحاد جامعه هستند، گفت: نظامیان و اصحاب رسانه ۲ بال دفاع از مرز و بوم کشور هستند.

سید عزت الله ضرغامی اظهار داشت: اصحاب رسانه با از خودگذشتگی و ایثار مثال زدنی طی هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن در کنار نیروهای مسلح تمام بوده‌اند و تمام اقدامات دفاعی و رزمی کشور به اطلاع عموم مردم رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه سقوط هواپیمای حامل اصحاب رسانه در ۱۵ آذر ۱۳۸۴ ضربه سنگینی به جامعه رسانه‌ای کشور زد، افزود: این حادثه در هر کجای دنیا بود تبعات سنگین و مشکلات فراوانی به کشور تحمیل می کرد ولی چون در ایران اسلامی نگاه مکتبی، اعتقادی و دینی حاکم است پس از این حادثه همبستگی مثال زدنی بین ملت، اصحاب رسانه و ارتش به وجود آمد.

ضرغامی یادآور شد: امروز شهدای حادثه سقوط هواپیمای C۱۳۰ ارتش الگو و چراغ راه تمامی خبرنگارن و اصحاب رسانه شده است.

روز پانزدهم آذر ۸۴ در حادثه ای ناگوار جمعی از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری رسانه های مختلف کشور از جمله مرحوم مهدی میرافضلی و سپهدار ساجدی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در سقوط هواپیمای C۱۳۰ به شهادت رسیدند.

این گروه به منظور پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت عازم بندرعباس بودند که هواپیمای حامل آنان دچار نقص فنی شد و پس از برخورد با ساختمان های اطراف فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!