پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد


پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

تاکید جهانگیر بر توسعه فرهنگ مطالعه در زندان‌ها، پیام محرمانه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس، آیین‌نامه اجرایی حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، آماده طرح در دولت، دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تاکید جهانگیر بر توسعه فرهنگ مطالعه در زندان‌ها، پیام محرمانه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس، آیین‌نامه اجرایی حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، آماده طرح در دولت، دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۴ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

پیام محرمانه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس

دویست‌وسیزدهمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «هفت صبحِ آشوب» منتشر شد. با توجه به اتفاقات چند وقت اخیر و آشوب به وجود آمده در کشور خط حزب‌الله در شماره‌ی این هفته اطلاعات جدیدی از اقدامات رهبر انقلاب در مواجهه با آشوب‌های اخیر را برای اولین بار منتشر می‌کند؛ که خواندن آن به مخاطبین این نشریه توصیه می‌شود.

در اطلاع‌نگاشت این شماره‌ی خط حزب‌الله با عنوان «به دست مردم نابود شدند» نیز مروری شده است بر فتنه‌هایی که با حضور گسترده مردم از اول انقلاب تا‌کنون خنثی شده است.

همچنین همزمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسئله افزایش قیمت بنزین، مجددا نام «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیرنده درباره‌ی این موضوع برسرزبان‌ها افتاد و سؤالاتی پیرامون آن شکل گرفت. خط حزب‌الله در گزارش این هفته خود به این سؤالات پاسخ می‌دهد.

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر توسعه فرهنگ مطالعه در زندان‌ها

پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

جهانگیر با حضور در استان اصفهان به زندان شهرستان نائین رفت و با مددجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جهانگیر که در سفر استانی رئیس قوه قضائیه وی را همراهی می‌کند در بازدید از زندان نائین ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مرکز با تعدادی از زندانیان به صورت حضوری گفت‌وگو و برای رفع مشکلات قضایی و خانوادگی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

جهانگیر در بازدید از کتابخانه این زندان با تاکید بر توسعه فرهنگ کتابخوانی، گفت: در زمینه فرهنگ و کتاب و قلم نیاز به تلاش بیشتر داریم و هر مقدار در این زمینه تلاش کنیم کاری پسندیده و زمینه ساز اصلاح و تربیت بیشتر برای زندانیان خواهد بود.

تصویب تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون امور زیربنایی هیئت دولت

پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

در جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ضمن برگزاری مراسم تودیع و معارفه دبیران پیشین و فعلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت. در ابتدای این جلسه که با حضور حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت همراه بود مراسم تودیع و معارفه دکتر غفاری و نژادی، ‌دبیران پیشین و فعلی کمیسیون امور زیربنایی برگزار شد.

دبیر هیئت دولت با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اداره کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به شایسته‌ترین نحو ممکن، از زحمات امیرمحمود غفاری، دبیر پیشین کمیسیون تقدیر کرد و عدم حضور وی در دفتر هیئت دولت را فقدانی بزرگ دانست.

سیمایی صراف در ادامه، ضمن تبریک به اطهره نژادی، معاون پیشین برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سرپرست (دبیر جدید) کمیسیون صنعت، با اظهار خرسندی از حضور وی در دفتر هیئت دولت، وی را فردی شایسته و باتجربه دانست و برایش آرزوی موفقیت کرد.

اطهره نژادی گفت: امیدوارم، بتوانم با بهره‌گیری از راهنمایی و رهنمودهای اساتید حاضر که دارای سابقه طولانی و درخشان خدمت در دولت هستند خدمتگزار شایسته ای برای مجموعه باشم.

آیین‌نامه اجرایی حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، آماده طرح در دولت

پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت، آیین نامه اجرایی ماده (۶۹) قانون خدمات جامع رسانی به ایثارگران با موضوع تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهد و ایثارگران برای حضور مؤثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به تصویب رسید. در جلسه روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ کمیسیون امور اجتماعی، چند پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطابق ماده (۶۹) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، به منظور تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهد و ایثارگران برای حضور مؤثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور آیین‌نامه‌ای را در این خصوص تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه نماید.

این آیین نامه با اصلاحاتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

بنا بر اعلام هیئت مرکزی گزینش آجا علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی می توانند با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی هیئت مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس gozinsh.aja.ir و روزنامه های کثیرالانتشار با شرایط تحصیل در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، دانشگاه خاتم الانبیا(ص) پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیروی دریایی و دانشگاه علوم و فنون فارابی آشنا شده و نسبت به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

تصویب واریز درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی سازمان تعزیرات به خزانه

پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

با تصمیم هیئت وزیران در جلسه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، در اجرای ماده (۱۱۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت دادگستری (سازمان تعزیرات حکومتی) موظف است درآمدهای موضوع تبصره (۵) ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی - مصوب ۱۳۶۷ - را به ردیف درآمدی (۱۵۰۱۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور (تحت عنوان درآمد حاصل از اجرای تبصره (۵) قانون تعزیرات حکومتی) نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

همچنین، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به انتقال موجودی حساب ویژه موضوع درآمد اجرای تبصره (۵) قانون یادشده به ردیف درآمدی موضوع بند (۱) این تصویب نامه اقدام نماید.

بر اساس ماده (۱۱۸) برنامه ششم توسعه - مصوب ۱۳۹۵ - کلیه وجوهی که به عنوان جزای نقدی یا جریمه نقدی بابت جرائم و تخلفات توسط مراجع قضایی، شبه قضایی، انتظامی و اداری و شرکتهای دولتی اخذ می شود به خزانه واریز می گردد. دستگاههای ذی ربط حق استفاده از درآمد فوق را ندارند. دولت موظف است اعتبار مورد نیاز دستگاههای مذکور را که از محل درآمد- هزینه تاکنون تأمین گردیده است در ردیفهای اعتبارات عمومی بودجه سنواتی مربوطه لحاظ نماید.

چه کسانی روز پنجم از ثبت نام دواطلبان مجلس یازدهم نام نویسی کردند

پیام محرمانه رهبری به نمایندگان مجلس/ دانشگاه‌های افسری ارتش هم‌رزم می پذیرد

پنجمین روز از ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال آغاز شد که طی چهار روز گذشته ۴هزار و ۷۸۱ نفر ثبت نام کردند.

سید مصطفی میرسیلم از جمله افرادی بود که در نخستین ساعت های ثبت نام با ورد به ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت اول احمدی نژاد نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور ضمن ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران گفت: در مجلس قوانینی تصویب می شود که به صلاح مردم نیست ولی از نمایندگان فقط سکوت دیده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس یازدهم می تواند با نهادهای موازی با خود مقابله کند گفت:‌انتخاب مردم این را خواهد گفت و ترکیب نمایندگان مشخص می کندکه آنها نماینده مردم هستند یا نه ؟

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس