شبکه‌سازی برای حل چالش جهانی آب ضروری است


شبکه‌سازی برای حل چالش جهانی آب ضروری است

تهران- ایرنا- رییس مرکز منطقه‌ای یونسکو در تهران موضوع آب را یک چالش جهانی دانست و گفت: باید با همکاری و شبکه‌سازی آن را حل کرد.

وتان وتسکوفسکی روز پنجشنبه در حاشیه دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، افزود: باید بتوان با کمک یکدیگر و با حضور همه کشورها معضل جهانی آب را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۲۰ هیات بلندپایه، ۱۰ سازمان بین‌المللی و چندین سازمان حمایت‌کننده مالی در این جلسه شورای حکام نشان می‌دهد که موضوع آب یک چالش جهانی است.

رییس مرکز منطقه‌ای یونسکو در تهران تصریح کرد: بسیاری از کشورها بر این تاکید دارند که به شبکه‌سازی و همکاری برای حل مشکلات آب نیاز است، این شبکه‌سازی فقط هماهنگی نیست، بلکه باید توجه داشت که کمبود آب می‌تواند مسئله ایجاد کرده و مناقشه به وجود بیاورد.

به گفته وی، باید توجه داشت که موضوع فقط کمیت آب نیست، بلکه کیفیت آب هم مهم است و دسترسی به آب شیرین و سالم یکی از مسوولیت‌هایی است که باید با همکاری و برگزاری نشست‌هایی چون شورای حکام مرکز آن را حل کرد.

دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری به ریاست وزیر نیروی کشورمان با حضور عثمانعلی عثمان زاده وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، حسین عرنوس وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه و معاونان و مقام های مسئول بخش آب ۱۳ کشور منطقه اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
جمهوری اسلامی ایران مبتکر اصلی برگزاری این اجلاس بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد