قرارگرفتن کابل برای چهارمین روز پیاپی در صدر فهرست آلودترین شهرهای جهان


قرارگرفتن کابل برای چهارمین روز پیاپی در صدر فهرست آلودترین شهرهای جهان

آمارهای سایت «Air Visual» شهر کابل را برای چهارمین روز پی هم در صدر فهرست شهرهایی قرار داده که آلوده‌ترین هوا را دارند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، آمارهای سایت «Air Visual» شهر کابل را برای چهارمین روز پی هم در صدر فهرست شهرهایی قرار داده که آلوده‌ترین هوا را دارند.

بر اساس آمارهای این سایت، شهر کابل بالاتر از شهرهای دهلی و کلکته در هند، لاهور در پاکستان و داکا در بنگله‌دیش در صدر این فهرست جا گرفته است.

بر اساس آمار یکی از سایت‌های سنجش آلودگی هوا، شهر کابل با داشتن سه نقطه آلوده با درجه ۲۴۸، ۲۳۹ و ۱۹۸ هنوز در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. در جزییات این سایت آمده که کابل با داشتن ۱۶۷ ذره معلق دوونیم مایکرو متری در یک متر مکعب، بالاتر از شهرهای صنعتی جهان در این فهرست جا گرفته است.

سایت Air Visual با توجه به معیارهای سنجشی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، هوای شهر کابل را «ناسالم» توصیف کرده است. این منبع آلودگی سنج هوا پیش‌تر به کاربرانی که وضعیت هوای این شهر را دنبال می‌کنند، توصیه کرده بود از ماسک و دستگاه تصفیه هوا استفاده کنند.

مسوولان اداره ملی حفاظت محیط زیست کشور پیش‌ از این حضور کابل در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان را رد کرده بودند. مسوولان در این اداره گفته بودند که سایت Air Visual هیچ دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر کابل ندارد.

این اداره به تازگی در نظر دارد تا دستگاه سنجش آلودگی هوا را در چندین نقاط این شهر فعال کند. گفتنی است، سه نقطه‌ای که آلوده‌گی هوا در آن سنجیده شده، در نواحی وزیر اکبرخان، سفارت امریکا و دفتر UNOCA قرار دارد.

بر اساس مقیاس AQI آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، درجه آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ «سالم»، ۵۰ تا ۱۰۰ «متوسط»، ۱۰۰ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه‌های حساس»، ۱۵۰ تا ۲۰۰ «ناسالم»، ۲۰۰ تا ۳۰۰ «خیلی ناسالم» و ۳۰۰ تا ۵۰۰ «خطرناک» توصیف شده است.

/انتهای پیام/

قرارگرفتن کابل برای چهارمین روز پیاپی در صدر فهرست آلودترین شهرهای جهان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چند توصیه برای باز کردن گرفتگی گوش