گیلان پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است


گیلان پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

رشت – ایرنا- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد، گفت: تمامی مسئولان استانی در کنار هم هستند و این استان پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در مراسم راه اندازی دوباره یک واحد صنعتی در شهر صنعتی رشت اظهار داشت: همه مسئولان در کنار هم هستند و باید کمک کنیم تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان سرمایه گذاری کنند تا نابسامانی هایی که در دوره های مختلف در گذشته در بخش تولید ایجاد شده ، ساماندهی کنیم .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ساختار اعتقادی جامعه را تنظیم می کند، تصریح کرد: اقتصاد در کنار فرهنگ نقش آفرین است و می تواند در اداره جامعه تاثیر گذار باشد.

وی به ظرفیت های گیلان و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر اشاره و بیان کرد: امروز عرصه خوبی برای صادرات فرآورده ها و تولیدات داخلی به آسیای میانه و کشورهای اوراسیا بوجود امده است؛ ضمن آن که تولید کنندگان نیز باید کلاهای با کیفیت و مرغوب تولید کنند و توجه به جنگ اقتصادی میان اروپا و روسیه بخش هایی که در آسیای میانه آسیب دیده از طریق ما جبران شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت اتکاء بر توانایی جوانان کشور گفت: جوانان تحصیلکرده و دارای ظرفیت های بسیار داریم که می توانیم با اتکاء به آن ها در بخش های مختلف به موفقیت برسیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان شش هزار سال قبل انسان های فرهیخته ای بوده اند، تصریح کرد: اسلام و آموزه های دینی آن ها را قدرتمند تر کرده است.

وی گفت: مسئولان باید هر سرمایه گذاری که می تواند در رونق اقتصادی استان موثر باشد ، کمک کنند و کاغذ بازی های اداری را کم و مسیر را برای سرمایه گذاران فراهم کنند .

شرکت کاشی خزر امروز بعد از چهار سال تعطیلی دوباره امروز با حضور معاون استاندار و متولیان این بخش احیاء شد . این واحد صنعتی برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است .

گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است که از این تعداد ۴۰۰ واحد در شهرصنعتی رشت مستقر هستند.

دولت یازدهم برای حفظ واحدهای موجود کارگروه های مختلفی را از جمله رفع موانع تولید، رونق تولید و جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و غیره راه اندازی کرد که همچنان با قوت فعالیت می کنند در این کارگروه ها با حضور دستگاه های مرتبط و تولیدکنندگان ، موانع واحدهای تولیدی بررسی و برای مشکلات آنها راهکار ارائه و مشکلات ملی نیز به بخش کشوری منعکس می شود.

علاوه براین ؛ تسهیلات رونق تولید نیز طی چندین سال گذشته برای نقدینگی و تجهیز و نوسازی و توسعه واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

طی سال گذشته ۸۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت و ۳۵۷ واحد تولیدی دوباره فعال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق