300 کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل شده است


300 کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل شده است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از تشکیل 300 کانون طلاب در شاخه‌های جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور خبر داد و گفت: این طلاب به صورت داوطلبانه در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده‌اند که حضور 6 هزار طلبه در امدادرسانی به سیل زدگان فروردین ماه سال جاری نیز از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی روز پنجشنبه در نشست ما و ماه که به مناسبت روز داوطلب در قزوین برگزار شد، افزود: هم اکنون در سازمان جوانان هلال احمر کشور علاوه بر کانون طلاب، چندین کانون دیگر نیز در بخش‌های دانشجویی، دانش آموزی، مشاغل آزاد و غنچه‌های هلال فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه خداوند خدمت انسان‌ها به یکدیگر را در ذات و سرشت آنان قرار داده تا جایی که دوست دارند همواره خدمتگزار دیگران باشند و دست همنوع خود را بگیرند، تاکید کرد: آنها که فطرتشان تغییر نکرده و آن گونه که خداوند آنها را خلق کرده، بشر دوست هستند و در مسیر تربیتی انبیای الهی، به ویژه آیین مقدس اسلام قرار دارند.

حجت‌الاسلام معزی، جمعیت هلال احمر را داوطلب محور دانست و گفت: اعضای این نهاد انسان‌هایی هستند که داوطلبانه آماده خدمت به همنوع خود بوده و این کار را نه براساس ماموریت، مزدوریت و جنبه‌های قومیت‌ خواهانه، بلکه به خاطر محبت انسانی انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: یک انسان داوطلب اراده، فکر، اندیشه و داشته‌های خود را به میدان می‌آورد و سریع حرکت خود را انجام می‌دهد و هلال احمر باید چنین داوطلبانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران به نسبت جمعیتی، دارای داوطلبان بیشتری نسبت به بسیاری از کشورها است، خاطرنشان کرد: ما هم در دفتر نمایندگی ولی فقیه برای گرامیداشت ارزش‌ها، رشد اخلاق و تعمیق فضایل تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امروز جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی اجتماعی و مردمی گام‌های خوبی برداشته و توانسته پایگاه اجتماعی خوبی را در بین مردم ایجاد کند و بسیار قوی ظاهر شود.

حسن آصفی با بیان اینکه حضور و مشارکت داوطلبان این جمعیت باعث انجام بسیاری از کارهای بزرگ در کشور و این استان شده، افزود: در همین سیل اخیر هم قزوین توانست با کمک‌های داوطلبانه سومین استانی باشد که کمک‌های مردمی را برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری و ارسال کند.

۱۴ آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !