مایکل مسی و چرایی تاخیر در جریمه چارلز لکلرک


فرمول یک ایران – مایکل مسی مدیر مسابقه ای فرمول یک بیان کرد که به دلیل کمبود وقت پیش از مسابقه ابوظبی امکان حکم صادر کردن برای جریمه تیم فراری به خاطر نبود سوخت کافی در خودروی چارلز لکلرک نبود و مجبور شدند برای این مسئله بعد  از مسابقه تصمیم بگیرند. بیانیه ای فیا در مورد خودروی فراری چارلز لکلرک این بود: [بخشنامه فنی] 014-19 تیم ها را ملزم می کند...

فرمول یک ایران – مایکل مسی مدیر مسابقه ای فرمول یک بیان کرد که به دلیل کمبود وقت پیش از مسابقه ابوظبی امکان حکم صادر کردن برای جریمه تیم فراری به خاطر نبود سوخت کافی در خودروی چارلز لکلرک نبود و مجبور شدند برای این مسئله بعد از مسابقه تصمیم بگیرند.

بیانیه ای فیا در مورد خودروی فراری چارلز لکلرک این بود:

[بخشنامه فنی] 014-19 تیم ها را ملزم می کند که میزان سوخت موجود در خودرو را برای دورهای مسابقه، دور گرم کردن، دور اینلپ و تمامی حالت هایی که نیاز هست تا یک خودرو روشن شود را اعلام کند. نماینده فنی با بررسی روال مقرر در بخشنامه 014-19 توانست میزان سوخت موجود در مخزن را تأیید کند. یک تفاوت 4.88 کیلوگرمی در گزارش اعلامی تیمی فراری در مورد خودروی شماره 16 متعلق به چارلز لکلرک با کارشناسی های انجام شده توسط فیا مشاهده شده است. بنابراین اظهارات این تیم نادرست بوده و به منزله نقض دستورالعمل فنی است.این به نوبه خود به منزله نقض ماده 12.1.1.i قانون بین المللی ورزشی است. بنابراین داوران فیا تیم فراری را به خاطر این اعلام نادرست میزان سوخت، 50 هزار یورو جریمه کردند.

مایکل مسی در مورد چرایی تاخیر در اعلام جریمه تیم فراری بیان کرد:

ما یک فرایند داوری خیلی سخت و محکمی داریم و به تیم ها این امکان را می دهیم تا توضیحات پرونده خودشان را تقدیم کنند. آنطور که من طبق گزارش متوجه شدم یک فرایند پیچیده بود و باید برای چیزی که قبلا بررسی شد دوباره بررسی انجام شود و در اولین فرصت نتایج آن اعلام شود. 5 دقیقه قبل از خروج از پیت زمان زیادی باقی نمانده بود که افراد را جمع کنیم و به همه آنها و توضیحاتشان گوش بدهیم.

مسی در مورد چگونگی انجام این آزمایش نیز اینگونه اظهار نظر کرد:

تمام سوخت توسط ترازو اندازه گیری می شود، یک چک ساده هست. ابتدا خودرو اندازه گیری می شود و سپس سوخت وارد خودرو می شود و دوباره خودرو روی ترازو می رود و تفاوت وزن خودروی بدون سوخت و با سوخت، میزان سوخت موجود در خودرو را نشان می دهد. اگر تفاوتی بین (گزارش تیم و بررسی فیا باشد) یعنی آنها صرفا یک اشتباه محاسباتی داشته اند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور