وزیر اقتصاد خارجی کره شمالی راهی سوریه شد


وزیر اقتصاد خارجی کره شمالی راهی سوریه شد

پکن-ایرنا- «کیم یونگ جایه» وزیر امور اقتصادی و تجارت خارجی کره شمالی برای گفت و گو با مقام های سوریه روز پنجشنبه راهی آن کشور شد.

خبرگزاری کره شمالی روز پنجشنبه بدون اشاره به جزییات این سفر خاطر نشان کرد وزیر امور اقتصادی و تجارت خارجی این کشور قصد دارد در سوریه با مقام های آن کشور درباره همکاری های دو جانبه بحث و رایزنی کند.

این گزارش می افزاید که او در راس یک هیات به سوریه رفته است و در جریان این سفر قرار است نشست کمیته مشترک اقتصادی کره شمالی و سوریه برگزار شود.

از سوی دیگر گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که وزیر امور اقتصادی و تجارت خارجی کره شمالی روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی پکن در چین به دمشق سفر کرده است.

پیشتر در ماه اوت امسال در یک نشست اقتصادی در شمال شرق چین، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مقام های شرکت کننده گفت که کشورش در حال گسترش همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها و ایجاد محیط همکاری دوستانه است.

کره شمالی تحت تحریم های سرسختانه آمریکا و متحدانش و سازمان ملل قرار دارد و تلاش زیادی می کند تا برای برون رفت از چالش های اقتصادی با دیگر کشورها همکاری اقتصادی وسیعتری ایجاد کند.

این کشور همزمان به آمریکا هشدار داده است که اگر به دنبال روابط بهتر است باید هر چه زودتر با پیشنهادهای واقعی و متمایز از سیاست های نادرست قبلی پای میز گفت و گوها حاضر شود.

کره شمالی در عین حال در پاسخ به تهدیدهای نظامی پنتاگون و رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که می تواند مانند آمریکا به دنبال اقدام نظامی متقابل باشد و اگر لازم باشد دست به چنین کاری خواهد زد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا