وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک


وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک

تشریح راننده محور کردن تعهدات بیمه‌ای، وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی، نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت، دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۱۴ آذر به شرح زیر است:

کار بیمه مدیریت ریسک است/تشریح راننده محور کردن تعهدات بیمه‌ای

«غلامرضا سلیمانی» شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره فرصت‌ها و چالش‌های صنعت بیمه با اشاره به اینکه بیمه یک نوع مدیریت ریسک در زندگی هر فرد است، گفت: لازمه ترغیب مردم به سمت بیمه‌های اختیاری، عرضه به قیمت و با کیفیت محصولات بیمه‌ای و پرداخت خسارات به موقع است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه کار بیمه مدیریت ریسک است، ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که در زندگی همیشه با خطر مواجه خواهند بود و باید خطرات را مدیریت کنند. خطرات فردی و اجتماعی از قبیل خطر در املاک در تجارت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و حتی در خیابان‌ها و جاده‌ها وجود دارد پس باید این خطرات را به واسطه شرکت‌های بیمه‌ای مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود دو و چهار دهم درصد است، گفت: در بخش بیمه‌های غیر زندگی این ضریب نسبت به کشور‌های منطقه چندان هم پایین نیست.

وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی است

وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک

«سیدرضا مفیدی» شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض با اشاره به اینکه سامانه متمرکزی برای ثبت نام و نوبت دهی به مردم برای حضور در مراکز مجاز طراحی شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ مرکز آماده خدمت رسانی هم برای تست مخازن قبلی و هم برای نصب مخزن جدید هستند و اضافه هم می شوند.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به فرصتی که برای صنعت سی ان جی و استفاده از ظرفیت های موجود در این حوزه فراهم شده است، گفت: وزارت صمت آماده تامین قطعات مورد نیاز این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی با کمک‌های بلاعوض به موقع و با تدابیر قبلی آماده اجرایی شدن است، گفت: در صنعت سی ان جی با توجه به اینکه پیشرو هستیم در مقطع جدید از سرمایه گذاری ها استفاده می کنیم.

مفیدی با بیان اینکه سامانه www.irngb.ir برای ثبت نام و نوبت گیری خودروهایی که گاز سوز می شوند انجام می شود، گفت: بیش از 300 مرکز در سراسر کشور آماده خدمت رسانی هستند و خدمات ارائه شده کاملا استاندارد است و در صدور کارت سوخت نیز لحاظ می شود.

۴.۵ میلیون تومان هزینه تبدیل در طرح دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی پرداخت می شود

وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک

«احمد زراعت کار» شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض با اشاره به اینکه بخشی از تامین مالی طرح دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و از محل بازپرداخت صادرات فرآورده های نفتی تامین می شود، گفت: بخشی از تامین مالی هم از محل صرفه جویی منابع انرژی بازپرداخت سرمایه ها انجام می شود.

معاون انرژی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این طرح خودگردان است، گفت: در این طرح ۴.۵ میلیون تومان هزینه تبدیل پرداخت می شود و در نهایت به طور متوسط صرفه جویی سالانه ۶ تا ۱۰ میلیون تومانی برای تاکسی ها و ون ها به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در انتهای طرح یعنی ۴ سال آینده پیش بینی شده که مصرف بنزین ۷ میلیون لیتر کاهش یابد که معادل ساخت یک پالایشگاه است، گفت: این یعنی ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز کمتر مصرف می شود.

شرایط نقدینگی صنعت سی ان جی وضعیت بحرانی دارد

«اردشیر دادرس» شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض با اشاره به اینکه بعد از ۵ سال توقف رشد صنعت سی ان جی، دو طرح بزرگ هوشمند سازی مصوب ۲۲ اسفند ۹۷ که از خرداد ۹۸ اجرایی شده است، گفت: برای کمک به مکانیزه کردن جایگاه‌های سوخت و تست و بازرسی مخازن همچنین طرح مصوب شورای اقتصاد با تمهیدات دولت و دستورالعمل خوب باعث رونق صنعت سی ان جی می شود.

رئیس انجمن سی ان جی و صنایع وابسته با بیان اینکه شرایط نقدینگی صنعت سی ان جی وضعیت بحرانی دارد، گفت: امیدواریم به عنوان کشوری با صنعت پیشرو و اول در صنعت سی ان جی این طرح را به خوبی مدیریت کنیم.

طلا گرمی ۴۴۹ هزار تومان/دلار ۱۲ هزار و ۹۴۰ تومان/نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت

وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک

هر گرم طلای 18 عیار امروز (پنجشنبه 14 آذر) 449 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1477 دلار، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 532 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 470 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 420 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 540 هزار تومان و سکه یک گرمی 930 هزار تومان است.

امروز (پنجشنبه 14 آذر) در بازار آزاد دلار 12 هزار و 940 تومان، یورو 14 هزار و 360 تومان، پوند 16 هزار و 980 تومان، درهم امارات 3535 تومان، لیر ترکیه 2275 تومان، دلار استرالیا 8940 تومان، دلار کانادا 9900 تومان معامله می شود.

این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار روز گذشته (چهارشنبه 13 آذر) 447 هزار و 600 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1478 دلار قیمت گذاری شده بود. روز گذشته در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 465 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 320 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 520 هزار تومان و سکه یک گرمی 890 هزار تومان بود

بنابراین گزارش، روز گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در بازار آزاد ارز دلار 12 هزار و 800 تومان، یورو 14 هزار و 180 تومان، پوند 16 هزار و 720 تومان، درهم امارات 3485 تومان، لیر ترکیه 2250 تومان، دلار استرالیا 8800 تومان و دلار کانادا 9800 تومان بود.

زنگنه برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شد/وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک دیدار می‌کند

وزارت صنعت آماده تامین قطعات صنعت سی ان جی/دیدار وزیر نفت با دبیر کل و رئیس دوره‌ای اوپک

بیژن زنگنه که بامداد امروز پنجشنبه (۱۴ آذرماه) تهران را به مقصد وین ترک کرده بود، دقایقی پیش وارد هتل محل اقامت (کمپینسکی) شد.

وزیر نفت ساعاتی دیگر در دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل این سازمان و مانوئل کودو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس دوره‌ای اجلاس اوپک دیدار و گفتگو می‌کند.

یکصدوهفتادوهفتمین نشست اوپک و هفتمین نشست وزیران عضو اوپک و غیراوپک بر اساس برنامه اعلامی دبیرخانه این سازمان، امروز و فرداد (۱۴ و ۱۵ آذرماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.

اجرای طرح دوگانه سوز کردن با کمک بلاعوض برای ۴۰۰ هزار ون و ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی

«حمید قاسمی» شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار وانت در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوگانه سوز هستند، گفت: باقی وانت ها در این طرح دوگانه می شوند. همچنین از ۴۵۰ هزار تاکسی ۳۰۰ هزار دوگانه هستند که مابقی هم دوگانه سوز می شوند.

مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده های نفتی با اشاره به اینکه طرح دوگانه سوز کردن با کمک بلاعوض برای ۴۰۰ هزار ون و ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی هم اجرایی می شود، گفت: در نهایت صد درصد پوشش بار و مسافر شامل این طرح می شود.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح این است که کلیه هزینه های بار و مسافر به سمت سی ان جی ببریم و هزینه ها کاهش یابد، درباره هزینه دوگانه سوز کردن خودروها گفت: هزینه دوگانه سوز کردن هر خودرو ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان است که در این طرح جامعه هدف یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو در این طرح تعریف شده است که تمام هزینه از محل صادرات فراورده های نفتی تامین می شود و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد/.

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس