49 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال روستایی پرداخت شد


49 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال روستایی پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک، در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به منظور محرومیت‌زدایی تاکنون 49 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روح اله خدارحمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است که بانک کشاورزی در این بخش نقش بسزایی را ایفا کرد و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نقش مؤثری در رفع مضعل بیکاری در روستاهای کشور ایفا کرده است که نشانه از توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به کشاورزان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: برنامه تولید و اشتغال بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور در سال 98 نیز از دیگر طرح‌های نتیجه‌بخش در بخش کشاورزی و در راستای توسعه اشتغال پایدار روستایی است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات و متقاضیان انبوه در بخش کشاورزی در گذشته، تصریح کرد: اکنون، متقاضی دریافت تسهیلات کم شده و از سویی مسوولان پیگیر پرداخت تسهیلات به منظور اشتغالزایی در بخش کشاورزی هستند و در این شرایط بانک‌ها تحت فشار هستند.

ایجاد پنج هزار هکتار گلخانه مدرن

خدارحمی اظهارداشت: پنج هزار هکتار گلخانه صنعتی و مدرن امسال با حمایت مالی بانک کشاورزی در استان‌های کشور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانک در زمینه رونق تولیدات کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای را به دلیل افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب از اولویت‌های توسعه در این بخش قرار داده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی، به ضرورت کیفی‌سازی کشت گلخانه‌ای تاکید کرد و یادآور شد: افزایش بهره‌وری و ظرفیت تولیدات کشاورزی با تغییر و تحول در شیوه کاشت در این بخش از اهداف اجرای گلخانه‌های صنعتی در کشور است.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب در توسعه گلخانه‌ای در استان‌ها، اضافه کرد: این مساله در استان سمنان به خوبی در حال اجرا است و بانک کشاورزی وظیفه حمایتی را با تامین سرمایه در گردش برای این طرح‎‌ها انجام می‌دهد.

خدارحمی با اشاره به شعار سال، افزود: رونق تولید در بخش کشاورزی کشور با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها به روندی مطلوب در حال محقق شدن است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: امروز، بخش کشاورزی یک نقطه اتکا برای ایران اسلامی است، چرا که این اطمینان وجود دارد که مردم ایران در تامین غذا و مایحتاج غذایی نیازمند بیگانه نیستند.

جلسه مشترک مسائل و مشکلات کشاورزان با حضور غلامرضا کاتب، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان، حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار شد.

استان سمنان 198 هزار هکتار زمین کشاورزی با حدود 45 هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف این حوزه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات