از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان


از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان

وزیر بهداشت امروز در حالی که از بیمارستان شهید مفتح ورامین بازدید کرد، پای درد و دل بیماران بخش اورژانس نشست؛ از پیرزن ویلچر نشینی که درخواست تهیه وزنه برای درمان داشت تا خانم معترضی که باعصبانیت از...

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌ سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در سفری یکروزه از بیمارستان‌های شهرهای شهید ستاری قرچک، شهید مفتح ورامین، مرکز جامع سلامت شهید صدوقی پیشوا و بیمارستان شهدای پاکدشت... بازدید کرد.

دیدار وزیر بهداشت از بیمارستان شهید مفتح ورامین حاشیه های داشت که در زیر با هم می خوانیم.

وزیر بهداشت در بدو ورود به بخش اورژانس، با پیرزنی که روی یک ویلچر نشسته بود، هم‌‌کلام شد. پیرزن در حالی که نای حرف زدن نداشت، خطاب به وزیر بهداشت گفت: من نیازمند وزنه برای درمان پایم هستم، اما چنین وسیله‌ای اینجا نیست و من دچار مشکل شده‌ام.

نمکی با لحنی مهربانانه خطاب به این پیرزن گفت: «خواهرم نگران نباش! آن را تأمین می‌کنیم و اگر نیاز باشد، آن را با هزینه خودم برایت می‌خرم.»

وزیر بهداشت در ادامه بازدید خود در حالی که به سمت ایستگاه پرستاری می‌رفت، از سوی مرد جوانی مورد خطاب قرار گرفت، این مرد که نسبت به پیگیری درمان بیمار خود در این بیمارستان سخت گلایه‌مند بود، خطاب به وزیرگفت:‌ اینجا هیچ امکاناتی ندارد.

در همین بین، یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس نیز با صدای بلند گفت: آقای وزیر! این بیمارستان هیچ امکانات درمانی ندارد و ما در این شهر مشکلات زیادی برای درمان خود داریم.

وزیر بهداشت پس از شنیدن حرف‌های این دو مراجعه‌کننده به سمت ایستگاه پرستاری رفت.

نمکی در حالی که به بیماران و کادر درمانی شاخه های گل هدیه می کرد، با پزشکان و کادر پرستاری بخش اورژانس هم صحبت شد. پزشکی جوان در صحبت با نمکی از وضعیت درمان اظهار رضایت می کند اما می گوید:«ما در پرداختی‌ها و کارانه دچار مشکل هستیم و هنوز پرداخت نشده است.»

در ادامه وزیر بهداشت بر بالین چند بیمار بستری در این بخش می رود و از وضعیت آنها می پرسد.در وسط بخش اورژانس خانم جوانی جلوی وزیر را می گیرد و با ناراحتی و عصبانیت می گوید:«آقای وزیر!امکانات این بیمارستان زیر صفر است!»

وزیر با توجه خاصی به اعتراض های این خانم گوش می‌کند و این خانم نیز در حالی که به شدت معترض است،ادامه می‌دهد: از وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی اینجا بگیرید و وضعیت بخش‌های دیگر را تا آخر ملاحظه کنید!

در این لحظه وزیر متعجبانه به سمت سرویس‌های بهداشتی اورژانس بیمارستان می رود و از نزدیک وضعیت آن را مشاهده می‌کند.

از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان

*مشکل دخترم را حل کنید

در حالی که نمکی در اورژانس مشغول بازدید بود با مرد دیگری روبرو شد که ملتمسانه از وزیر بهداشت می خواهد تا مشکل دختر بیمارش که دچار تالسمی است حل کند.

این مرد خطاب به وزیر بهداشت می گوید:«آقای وزیر! دخترم بیماری تالاسمی دارد، اما اینجا امکانات لازم را ندارد و برای تأمین آمپول دسفرال برای دخترم دچار مشکل هستم.» نمکی نیز قول رفع مشکل بخش دیالیز و بیماران پیگیری را می دهد.

در ادامه نمکی به سمت بخش پذیرش اورژانس می رود و در جریان توضیحات مسئول این بخش قرار می گیرد.

از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان

*سلفی با وزیر بهداشت

در حالی که وزیر بهداشت قصد خارج شدن از اورژانس را دارد با نوجوانی روبرو می شود که با لحنی مودبانه و خنده ملیحی از وی می خواهد عکس سلفی باهم بگیرند.

وزیر بهداشت نیز به خواسته این نوجوان که نامش ابوالفضل محمدی است و همراه پدر بزرگش به بیمارستان آمده جواب مثبت می‌دهد و با هم سلفی می‌گیرند.

در ادامه وزیر بهداشت به یکی از بخش‌های بیمارستان می رود و با تعدادی از بیماران این قسمت نیز دیدار می کند.

از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان

*74 بیمار مشکوک به آنفلوآنزا

در این بخش بهرام چوبان رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین ضمن گزارشی در خصوص وضعیت بیماران مبتلا به آنفلوانزا در این بیمارستان، می‌گوید: ما 47 بیمار مشکوک به آنفلوآنزا داریم که 12 نفر آنها آنفلوانزای مثبت، یک نفر مادر باردار مبتلا و 2 نفر از بیماران ما نیز فوت کرده‌اند.

چوبان از فعال بودن 109 تخت بیمارستانی در این بیمارستان خبر می دهد و می گوید:‌ این تخت‌ها شامل 99 تخت عادی و 18 تخت ویژه است.

وزیر بهداشت پس از بازدیدی کوتاه از این بخش، در حالی که از ساختمان خارج می‌شد و قصد سوار شدن به خودروی خود را داشت با مردی حدود چهل ساله مواجه شد که با ناراحتی خطاب به وزیر گفت: آقای وزیر! بخش دیالیز این بیمارستان هیچ امکاناتی ندارد و حتی به بیمار غذا هم نمی‌دهند!

وزیر که از شنیدن موضوع عدم غذا دادن به بیمار تعجب می‌کند، با لحنی آرام از این مراجعه‌کننده عذرخواهی می‌کند و خطاب به وی می گوید:«حتماً موضوع را رسیدگی می‌کنم.»

از وعده وزیر بهداشت به بیمار «سالمند» تا سلفی گرفتن با یک نوجوان

در همین زمان مردی حدود 55 ساله نیز که در کنار خودرو وزیر ایستاده با ناراحتی ابراز می دارد: آقای وزیر! این بیمارستان هیچ امکاناتی ندارد و ما باید برای انجام اسکن و اکو نیز به جاهای دیگر مراجعه کنیم.

کاغذ لو فرماندار ورامین نیز در اواخر بازدید وزیر بهداشت از وی می خواهد نسبت به تأمین بودجه لازم برای تکمیل مراکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) کهنه‌گل و مرکز خدمات جامع سلامت شهر جوادآباد مساعدت لازم را داشته باشد که نمکی نیز قول مساعد داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی