اسرائیل جنگنده های F-35 را به بمب های هسته ای مجهز می کند


اسرائیل جنگنده های F-35 را به بمب های هسته ای مجهز می کند

اسرائیل در نظر دارد تا جنگنده های F-35 را مجهز به بمب های هسته ای کند تا بتواند قدرت مانور بیشتری در مقابل ایران و سوریه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، تا پایان سال 2024، اسرائیل حداقل پنجاه فروند F-35 را طبق قرارداد تجهیز خواهد کرد و شاید وزارت دفاع این کشور دستور تجهیز جنگنده های بیشتری صادر کند. تاکنون اسرائیلی ها فقط پنج هواپیما را مجهز کرده اند.
همه جنگنده ها با توجه به The National Interest، مسلح به بمب هسته ای خواهند بود که در وهله اول تهدید بزرگی برای ایران و سوریه به شمار می رود.
این کشورها از سیستم های دفاع هوایی ساخت شوروی و روسیه استفاده می کنند، که قرار است F-35I با موفقیت از آن سیتم ها عبور کند. همه چیز با S-400 کاملاً واضح نیست، اما این سیستم فقط پایگاه هوایی حیمیم را پوشش می دهد، که اسرائیل بعید است به آن حمله کند.

هم اکنون تقریبا 100 کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای اسرائیل وجود دارد. این کشور دارای یک مثلث هسته ای واقعی است - موشک های زمینی جریکو، زیردریایی های کلاس دلفین با موشک های کروز و 18 جنگنده F-15I با موشک های گابریل.

شاید خود اسرائیلی ها F-35I را دریافت کنند، اما به احتمال زیاد برای جنگنده های جدید مهمات ویژه ای را که می تواند در محفظه های داخلی پنهان شود، ایجاد می کنند. فقط از این طریق هواپیما می تواند مخفیانه وارد فضای هوایی دشمن شود.

به گفته The National Interest، این امر می تواند باعث مزاحمت برای آمریکا شود، گرچه آنها اسرائیلی ها را دوست و متحد خود می دانند، اما آنها از نزدیک سرعت رشد قدرت نظامی متحدین خود را زیر نظر دارند. به عنوان مثال، آمریکایی ها قبل از قرار دادن F-4 فانتوم به اسرائیل، یک پیش شرط را تهیه کردند: هیچ هواپیما نباید دارای سلاح هسته ای باشد. اگر بیت المقدس جنگ جهانی سوم در خاورمیانه را آغاز کند، واشنگتن به هیچ وجه از این وضعیت حمایت نخواهد کرد و راضی نخواهد شد.

F-35 های آمریکایی به زودی مسلح به بمب های هسته ای با دقت بالا B-61-12 خواهند بود. از لحاظ تئوری، آنها می توانند F-35I را بدست آورند، اما از نظر فنی نیز چندان ساده نیست. ایالات متحده باید اجازه تحویل چنین هواپیماهایی را بدهد. بنابراین، اسرائیل به احتمال زیاد از موشک های خود استفاده می کند، اما برای مخفی کردن بمب ها در محفظه های داخلی موشک ها، باید سخت کار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق