صدور بخشنامه هیات دولت برای بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه


صدور بخشنامه هیات دولت برای بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه

رئیس دفتر رییس جمهوری گفت:به زودی بخشنامه‌ای از سوی هیات دولت برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر ارتباط میان صنعت و دانشگاه صادر خواهد شد.

رئیس دفتر رییس جمهوری گفت:به زودی بخشنامه‌ای از سوی هیات دولت برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر ارتباط میان صنعت و دانشگاه صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رئیس دفتر رییس جمهوری در بازدید از بخش های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد ، به بازدید از دیگر دانشگاههای کشور و مقایسه آنها با دانشگاه فردوسی اشاره و بیان کرد: دیگر دانشگاهها در یک یا دو حوزه فعالیتهای خوبی انجام داده‌اند ولی دانشگاه فردوسی علاوه بر آنها موضوعات مختلف دیگر را نیز مورد توجه قرار داده که در صورت حصول نتیجه می‌تواند تحولات زیادی را در بخشهای مختلف در پی داشته باشد.

وی گفت: دانشگاهها تاکنون تنها آموزش‌محور، پژوهش‌محور و یا مهارت‌محور بوده‌اند اما هم‌اینک شاهد اقدامات کارآفرینی و فناورانه نیز در مراکز آموزش عالی کشور هستیم زیرا دنیای کنونی بسیار سریع در حال تغییر است.

واعظی افزود: در گذشته پول و قدرت نظامی سبب کسب اعتبار و قدرت می‌شد ولی اکنون علم و فناوری است که قدرت و ثروت می‌آفرینند.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد هم‌اینک تمامی فعالیتهایش از شروع تا انتها در مسیر روند اجرا تا حصول نتیجه، در محیط دانشگاهی صورت می‌دهد و همین مهم نشانگر آن است که تغییر در صنعت و اقتصاد راهی به جز مسیر دانشگاه ندارد.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: امروز در ایران شاهدیم که رابطه بین صنعت و دانشگاه در مقایسه با یک دهه پیشتر بسیار کارآمدتر و مفیدتر شده که نتیجه انعقاد قراردادهایی است که با حمایت دولت به امضا رسیده‌اند.

امروز رئیس دفتر ریس جمهوری و وزیر علوم در چارچوب برنامه‌های هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از بخشهای مختلف این مرکز آموزش عالی بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیتهای علمی، فناوری و پژوهشی آن قرار گرفتند.

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن هفتاد سالگی خود را دیشب برپا کرد، هم‌اینک به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز در گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در قالب فعالیت ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت