شکست طرح آمریکا در حمایت از داعش و تجزیه عراق


شکست طرح آمریکا در حمایت از داعش و تجزیه عراق

یک کارشناس مسائل امنیتی خبر داد، آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات، تلاش می‌کنند عناصر داعش را وارد بغداد کنند و از این طریق، تجزیه عراق را رقم بزنند.

به گزارش مشرق، «حافظ آل بشاره» از توطئه آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه عراق خبر داد.

آل بشاره به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که قرار بوده است آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده، عناصر داعش را وارد بغداد کنند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: «عملیات احتمالی تروریستهای داعش به سمت پایتخت و یک استان دیگر، مربوط به مسئله تظاهرات بود؛ چرا که گروه‌های خارجی مشکوک، برخی از نفوذی‌ها را در داخل تظاهرات‌ها رهبری کردند تا وضعیت امنیتی را به هم بریزند و نوعی هرج‌ومرج ایجاد کنند».

این کارشناس عراقی تصریح کرد: «هدف از نقشه تروریستی آمریکا، وارد کردن داعش جنایتکار از مناطق معین به سمت پایتخت بود؛ به گونه‌ای که [دشمنان عراق] امیدوار بودند الحشد الشعبی را وارد مسئله تظاهرات کنند و از این طریق، توجیهی برای ورود تروریست‌ها به بغداد از طریق دیاله، صلاح الدین، الانبار و سوریه پیدا کنند».

آل بشاره بر این باور است که عناصر داعش این بار به مناطق نزدیک به کربلای معلی و نجف اشرف از سمت مناطق بیابانی «النخیب» اهمیت می‌دهند؛ در واقع این محور، با منطقه «وادی حوران» به پایان می‌رسد و این منطقه نیز بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه قرار بود به محض مداخله الحشد الشعبی، داعش نیز دست به تحرکاتی بزند، اظهار داشت: «هدف از این نقشه این بود که با وارد کردن داعش به بغداد و استان‌های مذکور با حمایت آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات، فرآیند سیاسی دگرگون شود. این، طرحی برای تجزیه عراق بود».

این کارشناس خاطر نشان کرد: «عملیات داعش تروریست در دیاله و صلاح الدین، صرفا واکنشی به شکست نقشه آنان در وارد کردن الحشد الشعبی [به عرصه تظاهرات] و ورود به بغداد است؛ چرا که داعش و همپیمانانش نتوانستند از تظاهرات سوء استفاده کنند».

آل بشاره در پایان تأکید کرد که نیروهای امنیتی عراق نباید بار دیگر اجازه دهند که تروریسم، وارد مناطق آزاد شده، شود.

تظاهرات مردم عراق که از ابتدای اکتبر آغاز شده بود، از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. بیشتر این اعتراضات، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی است، ولی برخی جریان‌های سیاسی و کشورهای خارجی از جمله آمریکا و عربستان و امارات در پی بهره‌برداری از آن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر