نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد


نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد

شرکت حراجی گودینگ اند کمپانی قصد دارد اوایل سال آینده میلادی خودرو کلاسیک تاکر 48 را با قیمت حدودی 1/75 تا 2/25 میلیون دلار حراج کند.

خودرو کلاسیک Tucker 48 مدل سال ۱۹۴۸ میلادی که در آن زمان به‌عنوان «خودروی فردا» رونمایی شد، به خاطر بهره‌گیری از طراحی جذاب و میزبانی از امکانات نوآورانه مشهور شد. اکنون یکی از نمونه‌های نادر تولید شده به لطف شرکت حراجی گودینگ اند کمپانی (Gooding Company) در ماه ژانویه حراج خواهد شد.

نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد

پرستون تاکر در زمان طراحی، این خودرو را به گونه‌ای تجسم کرد که دارای امکانات ایمنی مدرن باشد؛ ویژگی‌هایی که در آن زمان ناشناخته یا کمی عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسیدند. به‌عنوان مثال، تاکر 48 دارای داشبورد نرم ساخته شده از فوم و پلی اورتان برای کاهش جراحات سرنشینان در تصادف با پوشش سطحی چرم و PVC، شیشه جلو نشکن برای جلوگیری از آسیب در تصادف، محفظه ضربه‌گیر در جلو و دسته ترمز دستی قفل‌دار برای پیشگیری از سرقت است.

طراحی بیرونی تاکر 48 جالب توجه به‌نظر می‌رسد؛ این خودروی کلاسیک دارای بدنه‌ی بسیار کم‌ارتفاع و آیرودینامیکی با درهای بزرگ است که برای ورود و خروج راحت‌تر به داخل سقف امتداد می‌یابند. تاکر 48 از چراغ به اصطلاح «چشم سایکلوپس یا غول یک‌چشم» بهره می‌برد که در وسط سپر جلو، هماهنگ با فرمان تغییر جهت می‌دهد تا راننده در زمان پیچیدن، دید کافی داشته باشد.

نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد

پیشرانه در قسمت عقب خودرو نصب شده و حجم کلی آن ۵۸۹ اینچ مکعب ( ۹/۶۵ لیتر) است که تقریبا با پیشرانه ۸/۴ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر مورد استفاده در دوج وایپر (Dodge Viper) برابری می‌کند.

نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد

جاه‌طلبی‌های پرستون تاکر برای تولید تاکر ۴۸ بر باد رفت و او برای رسیدن به هدف ناکام ماند؛ زیرا توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار دولت فدرال به اتهام کلاهبرداری از طریق نامه و توطئه به دادگاه تحویل داده شد و به همین علت از دستیابی به اهداف بلندپروازانه دور افتاد.

در نهایت تاکر تبرئه شد، اما پول لازم را برای شروع تولید انبوه در اختیار نداشت. با این حال، ۵۱ دستگاه تاکر 48 ساخته شد که بخش اعظم آن‌ها اکنون در موزه‌ها سکونت دارند.

نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد

نمونه‌ی موردنظر که در حراجی به فروش خواهد رسید، شماره‌ی ۴۷ و از کلکسیونی خصوصی است. براساس اعلام کارشناسان، این خودرو کلاسیک تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است و کیلومترشمار آن عدد ۱۱،۲۶۵ کیلومتر را نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تاکر ۴۸ با قیمت ۱/۷ تا ۲/۲۵ میلیون دلار به فروش برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا