تجربه متفاوت بازی با ربات هوشمند اوربی، گامی به سوی آینده بازی های ترکیبی


تجربه متفاوت بازی با ربات هوشمند اوربی، گامی به سوی آینده بازی های ترکیبی

ربات اوربی یک اسبا‌ بازی هیجان‌انگیز و یک محصول آموزشی برای یادگیری مباحث مختلف رباتیک و برنامه‌­نویسیاست که می‌­توانید آن را از دسته ­بازی‌­های آینده (Cyberphysical games) بدانید.

باتوجه به اهمیت بازی در سرگرم کردن افراد و ایجاد جذابیت در زمینه­‌هایی که پیش‌تر شاید برای خیلی‌ها ملال‌­آور یا خسته­‌کننده بود، مجموعه شرکت افزارهوشمند مایان هم‌راستا با پیشرفت شگفت ­انگیز هوش مصنوعی و رباتیک توانست پایه آفرینش و ساخت خلاقانه‌­ی ربات‌های مبتنی بر اپلیکیشن (App-enabled) مانند اوربی را بگذارد. استارتاپ ما در سال ۹۵ از تیم‌های شتاب‌دهنده منبع در مرکز سینتک دانشگاه آزاد قزوین بوده که در سال ۹۶ موفق به جذب سرمایه از مجموعه نیک اندیشان کارایا شده و به کارش ادامه داده است. سعی ما بر ایجاد بستری برای ارتقای بازی به مفهومی فراتر از سرگرمی و نیز گامی در راستای ایجاد تحول در بازی‌های واقعیت افزوده (Augmented reality) است.

ربات اوربی اولین اسباب­‌بازی هوشمند ایرانی است که با چنین رویکردی طراحی و ساخته شده است و از این رو آن را جزو سرگرمی­‌های آینده می‌نامیم. این ربات با قیمت یک سوم نمونه خارجی امکان چنین تجربه‌­ای را به شما می‌­دهد. ما با استفاده از تیمی از متخصصان رباتیک کشور که پیش از این شایستگی­‌های خود را کسب مقام‌های متعدد در مسابقات جهانی رباتیک (ربوکاپ) به خوبی ثابت کرده‌­اند، اوربی را تولید و روانه بازار کرده‌­ایم.

با اوربی چه کنیم؟

برای رانندگی با این ربات دوچرخ (مانند سگوی Segway) تنها کافی است تا یک موبایل یا تبلت اندروید یا iOS داشته باشید تا با ورود به بخش نحوه راه‌اندازی اوربی در سایت، اپلیکیشن موردنظر را دانلود و نصب کنید. به کمک اپلیکیشن اوربی می‌توانید آن را به آسانی کنترل کرده و از ایجاد مانورهای جذاب با سرعت بالا (بیش از ۷کیلومتر بر ساعت) یا مسابقه با دوستان لذت ببرید. نرم‌افزار هدایت اوربی که به زبان فارسی است، امکان تنظیم شتاب و انجام مانورهای پیچیده را با سرعت‌های مختلف می‌­دهد. ما دکمه‌­های توربو (افزایش ناگهانی سرعت) و دریفت (دستی کشیدن) را برای ایجاد هیجان بیشتر برای شما طراحی کرده­‌ایم. ویژگی‌های دیگری نظیر دنبال کردن حرکت انسان و دادن دستور به ربات با صدا در نسخه‌­های بعد رونمایی خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر می‌­توانید ویدیوی معرفی اوربی در زومجی را تماشا کنید.

شما می­‌توانید با خریداری چند اوربی رقابت‌هایی مانند فوتبال یا مسابقه‌های سرگرم‌کننده را راه‌اندازی کنند. موتورهای اوربی قدرت لازم برای حرکت سریع روی زمین را دارند که در کنار طراحی ارگونومیک و بدنه مستحکم ربات آن را قادر به پرش از ارتفاع یا از سکویی به سکوی دیگر می‌سازد. به لطف باتری‌های ۱۰۰۰ میلی‌آمپری تعبیه شده در اوربی شما می‌توانید با هربار شارژ ربات، به مدت ۴۵ دقیقه از آن استفاده کنید.

در قسمت دیگری از اپلیکیشن امکان تغییر مستقیم رنگ چشم‌های ربات اوربی دستگاه را قرار داده‌­ایم. به این ترتیب تنها با ورود به تنظیمات می‌توانید رنگ چشم‌های اوربی را به رنگ مورد نظر خود (از طیف پیوسته بالغ بر ۱۶میلیون رنگ) تغییر دهید و آن را با رنگ تایر یا بدنه هماهنگ کنید.

جنبه آموزشی اوربی

اوربی البته تنها یک محصول سرگرمی صرف نیست و می‌­تواند محدوده سنی وسیعی از مخاطبان را جذب کند. علاقه‌­مندان می‌توانند از این ربات برای آشنایی هرچه بیشتر با دنیای رباتیک استفاده کنند. ویژگی مهم اوربی قابل برنامه‌نویسی بودن آن است و کسانی که آشنایی با برنامه‌نویسی میکروکنترلرها دارند می‌توانند آن را شخصی‌سازی کنند. همچنین، نسخه اولیه اپلیکیشن آموزشی تا پایان سال به بازار می­‌آید که در آن امکان برنامه‌نویسی ربات (در محیط پازل مانند) بدون هیچ دانش اولیه و حتی از سنین پایه وجود خواهد داشت. به این ترتیب اوربی می‌­تواند به‌عنوان محصولی برای آموزش رباتیک به کودکان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تجربه متفاوت بازی با ربات هوشمند اوربی، گامی به سوی آینده بازی های ترکیبی

تهیه ربات

ربات اوربی اکنون در دو رنگ بدنه مشکی و سفید و به‌همراه لاستیک‌هایی با رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی و آبی برای خریداری در دسترس قرار دارد. ما افتخار می­‌کنیم که تاکنون همواره توانسته­‌ایم مشتریان خود را با خدمات پس از فروش کامل راضی نگه داریم و گارانتی ۶ ماهه اوربی، هرگونه مشکلی برای ربات را به‌طور کامل پوشش می‌­دهد. اگر یک سرگرمی جدید و هیجان‌انگیز می‌خواهید یا علاقه‌­مند به دنیای رباتیک هستید، می­‌توانید با رفتن به صفحه خرید اوربی در سایت اوربی و همچنین از طریق دیجیکالا یا فروشگاه‌های توی توی و ماتیلوس در تهران یا لگوشاپ رشت اوربی را خریداری کنید. در جعبه اوربی علاوه بر یک تایر اضافه و کابل یو اس بی یک کتابچه کوچک که داستان اوربی را روایت می­‌کند نیز وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل