بخشی از بیمه شدگان آشوب و بلوا جبران خسارت شدند


بخشی از بیمه شدگان آشوب و بلوا جبران خسارت شدند

پول نیوز - مدیر عامل بیمه آسیا از جبران خسارت برخی بیمه شدگانی که در پی اعتراضات اخیر گرانی بنزین در کشور متحمل آسیب شدند خبر داد.

بخشی از بیمه شدگان آشوب و بلوا جبران خسارت شدند

مسعود بادین مدیر عامل بیمه آسیا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان بیمه از زیاندهی صنعت بیمه خبر می دهند اما مدیران عامل بیمه از سود دهی آن صحبت می کنندگفت: خوشبختانه شرکت بیمه آسیا سال خوبی را سپری کرده است به طوری که بیمه مرکزی امسال توانگری مالی این شرکت را با نسبت ۱۴۵ درصد در سطح یک تعیین کرده است و این اتفاق نخستین بار است که در 60 سال اخیر بوقوع پیوسته است.

مدیر عامل بیمه آسیا از رشد 40 درصدی پورتفوی در شش ماهه نخست امسال و کاهش 3/2دهم خسارت نسب به سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم گویای این است که ما ریسک های خوبی را اخذ کرده ایم و همچنین بیمه نامه های جدیدی را به بازار ارائه کردیم.

وی در مورد پرداخت خسارت های ناشی از اعتراضات اخیر که در شهرهای کشور مبنی بر افزایش قیمت بنزین صورت گرفت اظهار داشت: این نوع بیمه معمولا در قالب بیمه های حوادث آتش سوزی به بیمه گر ارائه می شود اما با توجه به اینکه این نوع بیمه تحت عنوان آشوب و بلوا (SRSS) است خواستار محدودی دارد اما در این دو هفته اخیر که این اتفاق افتاده است مردم از ما خواستند تا یکسری از این پوشش ها را برایشان انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه برخی بیمه شدگانی که از این نوع بیمه بهرمند هستند اعلام کردند و درخواست جبران خسارت دادند که با توجه به سرعت کار یکسری خسارت ها هم داشتیم که بخشی از آن را پرداخت کردیم وبخشی دیگر نیز بزودی توسط کارشناسان امر بررسی و خسارت های ناشی از این اتفاق به بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.

بادین در ادامه از ارائه 2 محصول جدید خبر داد و افزود: محصول جدیدی که قرار است بزودی اعلام شود به صورت پایلوت در سراسر استان آذربایجان غربی به اجرا درآمده است و خوشبختانه بازخورد خوبی را شاهد بودیم، ضمن آنکه این محصول جدید برای قشر خاصی در نظر گرفته شده است که با توجه به بازخورد مثبت این طرح در حال رایزینی با بیمه مرکزی هستیم که بتوانیم این طرح را تا پایان امسال در سراسر کشور اجرایی کنیم؛ البته ما یک طرح دیگری هم پیش بینی کرده ایم که کارشناسان ما در حال تحقیق و بررسی و اجرای کارهای مقدماتی آن هستند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تحریم ها تا چه میزان بر این صنعت اثرگذار بوده و برنامه های شما برای تبدیل این تهدید به فرصت چیست خاطر نشان کرد: قطعا این تحریم ها بر روی بدنه این صنعت اثر گذار بوده است اما با توجه به اینکه بیمه آسیا بزرگترین بیمه خصوصی کشور است و توان مالی و فنی بالایی دارد کمیته ریسک ما توانسته به خوبی با نقشه ها و طرح هایی که برای این موضوع تعریف کرده است این تحریم ها را دور بزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها