معاون شهردار مشهد: کمک‌های شورای شهر فراتر از حد انتظار است


معاون شهردار مشهد: کمک‌های شورای شهر فراتر از حد انتظار است

مشهد- ایرنا- معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شهرداری مشهد به رشد اقتصادی مثبت امسال در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد فراتر از انتظارات به شهرداری کمک می‌کند و بسترسازیهای خوبی را صورت می‌دهد.

اژدر اژدری روز پنجشنبه در نشست معاونان اقتصادی و مدیران سرمایه‌گذاری شهری کلانشهرهای کشور در مشهد افزود: در همین چارچوب هم‌اینک تمامی قراردادها در حوزه امور شهری مشهد که به تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری می‌رسند کاملا قانونی هستند.

وی به ابتلاء شهرداریها به شهرفروشی اشاره و بیان کرد: منابع درآمدی شهرها محدود تعریف می‌شود اما با این وجود شهرداری مشهد توانسته با همراهی شورای شهر مشهد دستاوردهای خوبی به جهت کمی و کیفی ظرف دو سال اخیر داشته باشد.

معاون شهردار مشهد بر پیگیری جدی تامین مالی غیرنقدی در سالجاری اشاره و بیان کرد: مصوبه تامین دو هزار میلیارد تومان سرمایه از طریق شرکتهای لیزینگ، از مصوبات اخیر شورای اسلامی شهر مشهد و کمکی خوب در این بخش است.
وی ادامه داد: در سطح ملی نیز باید نگاهی جدید به مدیریتهای محلی شکل گیرد تا اختیارات شهرداریها و شوراها متناسب با وظایفشان بوده و شاهد شهرفروشی برای تامین درآمد نباشیم.

اژدری در ادامه همچنین گفت: مطابق تجارب بین‌المللی فعالیت کشورها برپایه مزیتهای نسبی منجر به افزایش تولید ناخالص جهانی می‌شود. شهرها نیز برای نیل به توسعه، بیشتر از رقابت نیازمند همکاری هستند. فعالیتهای اقتصادی در بستر قانونی مهمترین موضوع شهرداریها به خصوص در کلانشهرها است البته می‌بایست بستر مناسب را برای تسهیل این فعالیتها فراهم کرد.
وی افزود: مشهد به عنوان بزرگترین کلانشهر جهان اسلام می‌تواند همکاری و پیوند افقی را با سایر شهرها در سطح منطقه‌ شکل دهد.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شهرداری مشهد همچنین به برگزاری نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری در مشهد اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه تصویری جامع از تنوع و تعدد فعالیتهای سرمایه‌گذاران و نقش‌آفرینی آنها در توسعه اجرای پروژه‌های زیرساختی شهری است. در این نمایشگاه افزون بر ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری از سوی نهادهای اقتصادی ارائه شده‌ است.

نخستین نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با هدف معرفی عناصر موثر در تحقق پروژه‌های زیرساختی این کلانشهر از ١٢تا ١۶ آذر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ادامه دارد.
نشست معاونان اقتصادی و مدیران سرمایه‌گذاری شهرداریهای کلانشهرها با حضور مدیران و معاونان اقتصادی کلانشهرهای رشت، شیراز، کرمانشاه، کرج، ارومیه، همدان، یزد، قم، کرمان و اهواز در مشهد برپا شده است.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی