حماس: خواستار روابط با سوریه به‌عنوان حامی جریان مقاومت هستیم


حماس: خواستار روابط با سوریه  به‌عنوان حامی جریان مقاومت هستیم

تهران - ایرنا - معاون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (پنج شنبه) با بیان اینکه احتمال امضای توافق آتش‌بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی هرگز وجود ندارد، تاکید کرد حماس مایل است با سوریه به‌عنوان حامی بزرگ جریان مقاومت ارتباط داشته باشد.

به گزارش روزنامه "الاخبار" لبنان، «خلیل الحیه» معاون جنبش حماس برخی صحبت ها در خصوص امضای آتش بس ده ساله با اسرائیل و یا دست کشیدن حماس از مقاومت را از اساس کذب و بی اساس دانست و گفت: ممکن است شیوه مقابله تغییر کند اما مقاومت در برابر دشمن هرگز متوقف نخواهد شد.

الحیه همچنین با بیان اینکه سوریه حامی بزرگ جریان مقاومت است از تلاش های حماس برای ارتباط با دمشق خبر داد.

الحیه درخصوص دیدار «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس در قاهره و احتمال توافق با رژیم صهیونیستی گفت: روابط میان جهاد اسلامی و حماس بسیار بیش از آنکه برخی گمان می کنند عمیق است و باید دانست که هرگونه توافق احتمالی با اسرائیل دست مقاومت را برای پاسخگویی به تجاوزهای دشمن نخواهد بست؛ گردان های "عزالدین قسام" با وجود تمام سختی ها توانایی این را دارند که شهرهای بزرگ اسرائیل را ماه ها بمباران کنند.

معاون حماس همچنین به تمایل این جنبش برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات می تواند به اختلافات موجود میان گروه های فلسطینی پایان دهد.

معاون حماس در خصوص پرونده اسیران فلسطینی نیز گفت: اخبار چند هفته اخیر بی اساس است؛ این پرونده به دلیل اهمال و عدم جدیت رژیم صهیونیستی شاهد هیچ پیشرفتی نبوده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی سهش سه شنبه شب در قاهره با هم دیدار و در مورد آخرین تحولات فلسطین گفت و گو کردند؛ به گزارش منابع خبری مقامات مصری نیز مذاکرات جداگانه ای با جنبش حماس و جهاد اسلامی با هدف آتش بس با اسرائیل انجام داده اند.

موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد روز سه شنبه (۲۱ آبان) آغاز شد و در پی حمله جنگنده های این رژیم به ساختمانی در شرق غزه، "بهاء ابوالعطا" از فرماندهان جهاد اسلامی و همسرش به همراه شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

در این حملات ۳۵ تن به شهادت رسیدند که در میان آنان ۸ کودک و ۳ زن دیده می شوند؛ ۱۱۱ تن دیگر هم مجروح شدند.

پس از دو روز سرانجام بامداد روز پنجشنبه (۲۳ آبان) اعلام شد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی با درخواست مصر برای آتش بس موافقت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت