1304 داوطلب در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند


1304 داوطلب در تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

تهران- ایرنا- فرماندار تهران گفت: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان این حوزه انتخابیه تا ظهر روز پنج به یک هزار و 304 نفر رسیده است.

عیسی فرهادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد ثبت نام شوندگان قطعی امروز تا ساعت ۱۲:۱۵، به ۱۱۸ نفر می رسد که ۱۰۴ نفر از آنان مرد و ۱۴ داوطلب زن هستند.

وی یادآورشد: تعداد کل ثبت نام کنندگان اقلیت ها دینی در مجموع ۹ نفر که چهار نفر از میان ارامنه، سه نفر آشوری، یک زرتشتی و یک کلیمی است.

فرهادی با اشاره به اینکه امروز آخرین روز تشکیل هیات های اجرایی بود گفت: این امر با موفقیت انجام شد، در تهران پنج هیات اجرایی وجود دارد که برای مسلمانان و چهار اقلیت دینی است.

فرماندار تهران ادامه داد: هر پنج هیات تشکیل و اعضای آن تعیین شد که از روز ۱۷ آذر فعالیت هیات های اجرایی شروع می شود و به مدت ۱۰ روز تعیین صلاحیت ها طول می کشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ثبت نام شدگان قطعی روز چهارم این حوزه انتخابیه ۴۰۹ نفر بود که نسبت به دوره قبل با ۱۹۸ داوطلب بیش از ۲ برابر رشد دارد.

فرهادی ادامه داد: از میان ثبت نام کنندگان روز چهارم افراد دارای تحصیلات دکتری ۶۹ نفر، کارشناسی ارشد ۳۰۴، کارشناسی ۱۵ نفر، حوزوی ۲۳، ۹۲ نفر با سابقه ایثارگری و ۱۶ نفر با سابقه کاندیداتوری هستند.

فرماندار تهران اضافه کرد: ثبت نام مجلس خبرگان از فردا در محل فرمانداری تهران و وزارت کشور آغاز می شود و تا پنجشنبه آینده ادامه دارد.

وی گفت: ثبت نام را در دو مکان انجام می دهیم تا از شلوغی و ازدحام جلوگیری شود.

ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز یکشنبه دهم آذر شروع شده است تا شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۷ نماینده، دوم اسفند امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید