مرز‌های ترکیه باید مرز‌های ناتو باشد


مرز‌های ترکیه باید مرز‌های ناتو باشد

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات و مسئول رسانه‌ای دولت ترکیه اعلام کرد ناتو باید تهدیدات علیه ترکیه را تهدید علیه خود تلقی کند.

مرز‌های ترکیه باید مرز‌های ناتو باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات و مسئول رسانه‌ای دولت ترکیه اوایل روز پنج شنبه اعلام کرد تهدیدات متعدد علیه این کشور از سوی گروه‌های تروریستی بین‌المللی باید به عنوان تهدید علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تلقی شود.

آلتون در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ما باید در ارتباط با مسئله ساده‌ای مانند تشخیص یک گروه تروریستی هم نظر باشیم.

این مقام ارشد دولت ترکیه تاکید کرد برخی متحدان آنکارا از گروه تروریستی پ ک ک و‌ ی پ گ، که کودکان را بکار می‌گیرد، پاکسازی قومی انجام می‌دهد و غیرنظامیان را وادار به مهاجرت می‌کند، حمایت می‌کنند و آن را ترویج و مشروعیت می‌بخشند. آلتون افزود با گروه تروریستی پ ک ک و‌ ی پ گ باید به عنوان یک سازمان تروریستی قاتل و تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی رفتار شود.

این مقام ترک ادامه داد عملیات نظامی ما تنها منوط به مبارزه با تروریست‌ها نیست بلکه به دنبال ایجاد شرایط بازگشت ایمن آوارگان سوری و اطمینان از ثبات در منطقه هستیم.

پیشتر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت ناتو باید به نگرانی همه اعضای خود توجه کند و آنچه که برای کشور‌های حوزه بالکان مورد نیاز است، برای ما نیز لازم به شمار می‌رود. همچنین یک مقام دیپلمات این کشور گفته بود تا زمانی که طرح دفاعی ترکیه که شامل تروریستی اعلام‌کردن «ی‌پ‌گ» است، در ناتو تصویب نشود، آنکارا نیز طرح دفاعی این سازمان برای حوزه بالتیک و لهستان را امضا نخواهد کرد.

آنکارا در ماه اکتبر و پس از آنکه اعلام کرد ناتو تهدید گروه‌های تروریست کُرد «پ‌ک‌ک» و «ی‌پ‌گ» را در امتداد مرز جنوبی این کشور به رسمیت نمی‌شناسد، عملیات نظامی «چشمه صلح» را در مناطق شمالی و شرقی سوریه آغاز کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403