5 درصد مبتلایان به آنفلوانزا نیازمند بستری در بیمارستان هستند


5 درصد مبتلایان به آنفلوانزا نیازمند بستری در بیمارستان هستند
عرفانی گفت: ۹۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا دارای علائم خفیف بوده و تنها ۵ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در تمام دنیا و حتی کشورمان بیماری آنفلوانزا به دو گونه با علائم خفیف و شدید بروز و شیوع پیدا می‌کند که معمولا ۹۵ درصد از افراد مبتلا به عارضه آنفلوانزا دارای علائم خفیف بوده و تنها ۵ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

او دامه داد: هنگام شیوع این بیماری ۹۵ درصد از افراد دارای علائم خفیف آنفلوانزا و سرماخوردگی بوده و این افراد به دلیل اینکه در میان مردم تردد دارند می‌توانند عامل انتقال بیماری آنفلوانزا به سایرین باشند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر افراد نکات بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند و از مصرف خودسرانه هرگونه آنتی بیوتیک یا دارویی بپرهیزند هیچ مشکلی در جامعه ایجاد نمی‌شود و ویروس آنفلوانزا به سایر افراد منتقل نخواهد شد.

دوره بیماری آنفلوانزا یک هفته است

عرفانی بیان کرد: طول دوره بیماری آنفلوانزا در نهایت یک هفته است و اگر افراد نسبت به بهداشت فردی خود احساس مسئولیت بیشتری کنند این بیماری از بین خواهد رفت.

او گفت: از نظر منطق موج آنفلوانزا طی چند هفته آینده فروکش می‌کند. افراد باید دست و صورت خود را به طور دقیقی با آب و صابون شست و شو دهند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: افراد سالم نیازی به زدن ماسک ندارند و فقط پرستاران یا پزشکان که در مواجهه با بیمار هستند باید ماسک مدیکال از نوع L۹۵ را استفاده کنند.

عرفانی یادآوری کرد: در ۹۵ درصد از موارد بیماری آنفلوانزا قابل پیش‌بینی است و تنها ۵ درصد جهش و رفتار‌های مختلف را از خود نشان می‌دهد که این مسئله باعث غیرقابل پیش‌بینی بودن عارضه آنفلوانزا در افراد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !