مهمانپرست:‌ باید در عمل نشان دهیم که مجلس در راس امور است


مهمانپرست:‌ باید در عمل نشان دهیم که مجلس در راس امور است

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور و عصاره فضائل ملت است و ما باید این را در عمل نشان دهیم که چنین مجلسی داریم.

رامین مهمانپرست سفیر سابق ایران در لهستان که در پنجمین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران برای ثبت نام در انتخابات مجلس حاضر شد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: به نظر می‌آید که مجلس ما با خواسته‌های مردم فاصله زیادی دارد.

وی افزود: مردم انتظار دارند مجلسی قوی با نمایندگانی که متخصص، خلاق و شجاع باشند و بتوانند در طراحی ‌ها برای پیشرفت کشور کمک کنند و وابستگی‌شان به جریانات سیاسی کمتر باشد و ملی نگاه کنند و نظارت قوی بر عملکرد دولت داشته باشند و حتی بتوانند به دولت در طراحی پروژه های مختلف کمک کنند، تشکیل شود.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه اگر مجلسی قوی داشته باشیم می‌توانیم پیشرفت کشور را به صورت ملموس‌تری مشاهده کنیم گفت: مردم از شرایط موجود ناراضی هستند و فشار زیادی روی آنهاست. خیلی از تصمیماتی که به مسائل داخلی یا خارجی برمی‌گردد مجلس می تواند در آنها نقشی تعیین کننده داشته باشد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه ممکن است در مسائل خارجی مشکلات زیادی داشته باشیم که مجلس قوی بتواند در این زمینه هم کمک کند، تصریح کرد: معتقدم بیشترین مشکلات ما داخلی و در مدیریت‌های داخلی و ساختارهای اداری و اقتصادی است و یک مجلس خوب مقتدر و شجاع می‌تواند به اصلاح آن ساختارها اقدام کند.

مهمانپرست تاکید کرد: اگر قرار باشد نمایندگانی داشته باشیم که قدرت تاثیرگذاری نداشته باشند یا مربوط به جریانات سیاسی و مقامات اجرایی باشند طبیعتاً باید انتظار داشته باشیم که شجاعانه بتوانند پای طرح های اساسی کشور بایستند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم تا مجلس به جایگاه اصلی و واقعی خودش که مورد انتظار همه است برسد، گفت: حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور و عصاره فضائل ملت است و ما باید این را در عمل نشان دهیم که چنین مجلسی داریم.

وی افزود: مجلس قوی به دنبال خود یک دولت قوی را خواهد داشت و این چیزی است که در شرایط فعلی نیاز اساسی کشور است و زمان کمی داریم تا با تصمیمات بزرگ و شجاعانه تغییرات اساسی در کشور ایجاد کنیم تا کاستی‌ها برطرف شود و دشمنان که می‌خواهند ما را با محدودیت‌هایی روبرو کنند مایوس شوند.

مهمانپرست تاکید کرد: اگر ما خوب برنامه ریزی و طراحی بکنیم کشوری با امکانات فراوان، منابع بسیار خوب، مردم بسیار فهمیده و مستعد و کشوری که ۳۸ میلیون جوان و افراد تحصیل‌کرده زیادی دارد، داریم و موقعیت جغرافیایی کشور ما بسیار تعیین کننده است و با ۱۵ کشور از طریق مرزهای آبی و خاکی همسایه هستیم و ما همه چیز برای رشد و پیشرفت داریم و فقط نیازمند تدبیر طراحی افراد قوی و شجاع هستیم که بتوانند تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !