جاده اسالم - خلخال در حوزه گیلان بهسازی شد


جاده اسالم - خلخال در حوزه گیلان بهسازی شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش استان گیلان گفت: در پاسخ به درخواست‌های مکرر مردم خلخال و گردشگران ، عملیات اجرایی بهسازی و ترمیم جاده ارتباطی اسالم - خلخال به طول هفت کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان درسال جاری اجرا شد.

غلامحسین بخت‌شاهی روز پنجشنبه در نشست با فرماندار خلخال افزود: هدف‌گذاری بهسازی و روکش آسفالت ۱۷ کیلومتر از این جاده در حوزه گیلان بود که بدلیل تاخیر در زمان ابلاغ اعتبارات و محدودیت فصل کاری هفت کیلومتر از مسیر ناهموار و تخریب شده سطح آسفالت آن رگلاژ و آسفالت شده و آسفالت و بهسازی جاده ۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز با مساعد شدن شرایط جوی هوا اجرا خواهد شد.

وی اظهارکرد: وضعیت قبلی جاده بدلیل وجود ناهمواری‌های بی‌شمار ناشی از برف‌روبی و نمک‌پاشی پاییز و زمستان سال گذشته برای تردد مسافران و گردشگران هر ۲ استان گیلان و اردبیل خوشایند نبود و ترمیم خرابی‌های آسفالت جاده از اول سال جاری در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هر سال بیشترین اعتبارات نگهداری راه‌های استان گیلان به جاده اسالم - خلخال تخصیص داده می‌شود، گفت: برای ترمیم ، بهسازی و روکش آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر کوهستانی از توان ماشین‌آلات ۹ اداره راهداری استان گیلان کمک گرفته شد.
او افزود: مسیر اسالم - خلخال به طول ۷۰ کیلومتر جزو محورهای فرعی مهم ، کوهستانی و گردشگرپذیر شهرستان تالش است.
او اظهارداشت: هر سال در کنار استقبال زیاد گردشگران از طبیعت بکر و جاده رویایی این منطقه ،شاهد تردد زیاد خودروها در این مسیر کوهستانی صعب‌العبور و برفگیر هستیم که این امر با وجود استمرار بارش باران ، برف و کولاک و سقوط بهمن حساسیت عملیات راهداری را چند برابر می‌کند.
بخت‌شاهی افزود: ۴۷ کیلومتر از جاده ارتباطی اسالم - خلخال در حوزه استحفاظی شهرستان تالش واقع شده و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تالش برای نگهداری و حفظ آن اقدامات متعددی انجام می‌دهد.
او روکش آسفالت به طول هشت کیلومتر ، اجرای آسفالت رگلاژی به طول ۱۵ کیلومتر ، خط‌کشی جاده به طول ۶۲ کیلومتر ، نصب و استانداردسازی علایم راهنمایی و رانندگی ، ریزش برداری بیش از هزار مترمکعب ، پاکسازی آبروهای کنار جاده ، برفروبی و پاکسازی جاده از برف ناشی از سقوط بهمن و بکارگیری۹۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخ‌بندان را از اقدامات راهداری زمستانی این مسیر در حوزه گیلان ذکر کرد.
رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش همچنین گفت: برغم تلاش‌های مداوم راهداران در ترمیم و لکه‌گیری نقاط آسیب‌دیده با استفاده از آسفالت سرد ، مصالح کوهی و مصالح رودخانه‌ای سردی هوا ، شرایط نامساعد جوی و تردد کامیون‌های حامل مصالح سنگی در این مسیر موجب شده تا عملیات ترمیمی دوام لازم را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با مسدود شدن راه خلخال - پونل جاده اسالم - خلخال تنها راه ارتباطی مردم ۲ استان اردبیل و گیلان از طریق راه اسالم - خلخال است، اظهارکرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش برای نگهداری این مسیر برفگیر در زمستان امسال ۱۴ نفر نیروی انسانی را بهمراه ۱۴ دستگاه ماشین‌آلات سبک ،نیمه‌سنگین و سنگین را در این جاده مستقر کرده و در صورت نیاز تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات افزایش خواهد یافت .

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می‌باشد.
۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا +تصاویر