وزیر بهداشت:‌ داروی آنفلوانزا به اندازه کافی موجود است


وزیر بهداشت:‌ داروی آنفلوانزا به اندازه کافی موجود است

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود آن که ویروس آنفلوانزا (H1N1) نسبت به سال 94 مهاجم‌تر و کشنده‌تر است ولی پیک این بیماری مهار شده ضمن این که دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید مفتح ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر، بیماری آنفلوانزا در کشور وارد پیک جدیدی در پاییز شده که البته هر ساله این اتفاق در کشور رخ داده است.
وی گفت: در سال ۱۳۹۴ شیوع ویروس سرکش و مهاجم H۱N۱ با نشانه‌های ابتلاء سخت به عفونت تنفسی، تعدادی مرگ و میر به همراه داشت و در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ آنفولانزا از پیک H۳N۲ که تهاجم کمتری داشت شیوع پیدا کرد.
وی افزود: امسال آنفلوانزا کل منطقه شرق مدیترانه، ایران، کویت، عمان و بحرین و حتی اروپا را هم گرفتار کرده و ایران نیز دو هفته زودتر به این امر مبتلا شده است.
نمکی تصریح کرد: خوشبختانه این پیک تهاجم بیماری در حال مهار شدن است و با وجود آن که ویروس H۱N۱ از سال ۹۴ هم مهاجم تر است ولی میزان مرگ و میر ما نسبت به سال ۹۴ کمتر بوده است که گزارش آن در پایان هر هفته به استحضار مردم می‌رسد.
وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده و آموزش‌های ارائه شده به مردم، از ابتلاء افراد به بیماری پیشگیری لازم صورت گرفته ‌ضمن این داروی این بیماری به اندازه کافی در تمام مراکز درمانی و بهداشتی و حتی در بخش‌های خصوصی هم وجود دارد.
نمکی با اشاره به سفر به شهرستان ورامین اظهار کرد: منطقه ورامین از ۱۲۰ هزار اتباع خارجی به ویژه از کشور افغانستان برخوردار است که برای خدمت رسانی به توجه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان نیاز دارد.
وی گفت: با توجه به این که این اتباع تحت پوشش بیمه نیست ولی از تمامی امکانات درمانی شهرستان استفاده می‌کنند، بار سنگینی بر دوش منطقه خواهد داشت ولی با این وجود، تا جایی که امکان داشته باشد این عزیزان مورد توجه و درمان قرار می‌گیرند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: کمبودهایی که در شهرستان ورامین وجود دارد بعد از بازدید امروز در دستور کار قرار گرفته و به آن‌ها رسیدگی می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات احدا ث بیمارستان جدید ورامین گفت: کار احداث بیمارستان جدید ورامین با کمک مسئولان شهرستان با شدت و قوت ببشتری دنبال می‌شود و تلاش‌ می‌شود که در اسرع وقت این بیمارستان تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق