قرچک به توسعه امکانات بهداشتی و درمانی نیاز دارد


قرچک به توسعه امکانات بهداشتی و درمانی نیاز دارد

تهران- ایرنا- فرماندار قرچک گفت: این شهرستان بر اساس جمعیت، به امکانات بهداشتی بیشتری نیاز دارد تا مردم برای تامین نیازهای درمانی به سایر شهرستان‌ها تردد نکنند.

بهمن خطیبی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان شهید ستاری قرچک گفت: با تلاش‌های دولت تدبیر وامید و پس از سال‌ها انتظار، بیمارستان دولتی شهرستان قرچک با همکای بنیاد برکت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت ولی این بیمارستان همچنان نیازمند تجهیز امکانات درمانی است.

وی افزود: این شهرستان به دلیل نوپا بودن، از برخی کمبودها رنج برده و با وجود تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، برخی از مشکلات همچنان پابرجاست.
فرماندار قرچک اظهار امیدواری کرد در سایه سفر وزیر بهداشت به شهرستان قرچک، مشکلات این بیمارستان به ویژه در تهیه دستگاه سی تی اسکن برطرف شود.
به گزارش ایرنا، قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرستان های استان تهران که تا پیش از دولت دوازدهم، از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم بود و مردم برای درمان به شهرهای اطراف می رفتند ولی با هدیه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت، بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان احداث و آماده بهره برداری است.
شهرستان قرچک تا پیش از سال ۱۳۹۱، بخشی از ورامین بود که با تصویب هیأت وزیران دولت دهم این بخش از ورامین جدا شده و به عنوان شهرستانی جدید در استان تهران معرفی شد.
هر چند که قرچک در زمان جدا شدن از ورامین، از بسیاری از محرومیت ها رنج می برد ولی مهمترین مشکل آن، عدم وجود حتی یک تخت بیمارستانی در این شهرستان ۲۷۰ هزار نفری بود، مشکلی که باعث می شد تا مردم شهرستان برای درمان بیماران خود به شهر تهران، ورامین و یا دیگر شهرستان ها تردد کنند که این امر هزینه ها زیادی را به آنان تحمیل می کرد.
چه بسیار بیمارانی که به دلیل تاخیر در رسیدن به مراکز درمانی جان خود را طی سال های گذشته از دست دادند چرا که آن ها مجبور بودند برای رسیدن به نزدیک ترین بیمارستان یا مسیر ۱۰ کیلومتری تا ورامین و یا مسیر ۲۰ کیلومتری تا شهرستان ری را طی کنند.
هر چند که با کمک خیرین، مرکز خیریه دارالشفاء حضرت ولی عصر(عج)، برخی از خدمات درمانی سرپایی را به مردم قرچک ارائه می کرد و تنها درمانگاه تأمین اجتماعی، مردم را از برخی خدمات پزشکی عمومی بهره مند می ساخت ولی برای بستری شدن و درمان تخصصی بیماران قرچک، چاره ای جز اعزام به بیمارستان های اطراف وجود نداشت.
در سفر رئیس جمهور دولت دهم به قرچک، احداث بیمارستانی ۶۴ تختخوابی در این شهرستان به تصویب رسید و کلنگ احداث آن در سال ۱۳۹۰ به زمین زده شده ولی عملا هیچ اقدامی برای احداث آن انجام نشد.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم و با پیگیری های مسئولان، احداث بیمارستان در اولویت شهرستان قرچک قرار گرفت و با سفر وزیر بهداشت به شهرستان، زمینه این امر فراهم شد و عملیات اجرایی آن توسط وزارت راه وشهرسازی آغاز شد و به دلیل نیاز منطقه، تعداد تخت های پیش بینی شده در آن از ۶۴ به ۹۶ تخت افزایش یافت.
هر چند که با آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان که به گفته جعفر علیزاده معاون وقت وزیر راه و شهرسازی سرعت آن رکوردی جدید در کشور محسوب می شد، مشکلات به وجود آمده با سازمان اوقاف و امور خیریه باعث ایجاد وقفه چند ماهه در ساخت آن شد ولی پیشرفت کار باعث شد که در سال ۱۳۹۶ نیز این پروژه قابلیت افتتاح داشته باشد.
عدم تکمیل برخی از بخش های تخصصی، مشکلات مربوط به تجهیز وسایل پزشکی و جذب نیروی انسانی باعث شد تا افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان با تأخیر مواجه شود ولی این پروژه مهم ۲۸ تیرماه با حضور وزیر بهداشت، معاون فناوری رئیس جمهور و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403