دولت نگاه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به ورامین داشته است


دولت نگاه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به ورامین داشته است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: دولت نگاه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به ورامین داشته ولی نیاز شهرستان به ویژه مناطق جنوبی به امکانات بیشتری نیاز دارد.

حسین کاغذلو روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: شهرستان ورامین با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، علاوه بر بیمارستان قدیمی شهید مفتح از یک باب بیمارستان تأمین اجتماعی به نام ۱۵ خرداد نیز برخوردار است که این بیمارستان ۱۷۰ تخت دارد.
وی افزود: طی سال‌های اخیر، امکانات ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان وارد شهرستان ورامین شده و با بازسای بخش‌های داخلی و بستری بیمارستان شهید مفتح، شرایط برای پذیرش بیماران فراهم شده ولی بخش جوادآباد ورامین با وجود برخورداری از چندهزار نفر جمعیت، از امکانات بهداشتی و درمانی بی بهره است و عملیات احداث تنها مرکز درمانی این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
وی گفت: در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز می توان این مرکز نیمه‌کاره را تکمیل و با تجهیز امکانات، در اختیار مردم قرار دارد.
وی اظهار کرد: منطقه کهنه‌گِل ورامین نیز از یک مرکز بهداشتی برخوردار است که دو سال قبل برای بازسازی تخریب شده ولی به دلیل کمبود اعتبار، نیمه کاره رها شده است که در صورت تأمین اعتبار از سوی وزارت بهداشت، می توان به سرعت آن را تکمیل و مورد بهره برداری قرار داد.
کاغذلو با اشاره آغاز اجرای عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ورامین گفت: ساختمان جدید بیمارستان شهید مفتح ورامین در زیربنای ۲۰ هزار و ۷۰ مترمربع و شش طبقه به صورت پلکانی توسط بنیاد برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) طی تفاهم نامه‌ای بین این بنیاد با وزارت بهداشت احداث می‌شود
وی تصریح کرد: احداث این بیمارستان با ۲۰۰ تختخواب در نظر گرفته شده که با احتساب بخش اورژانس به ۲۲۶ تختخواب افزایش پیدا می کند.
فرماندار ورامین گفت: با احتساب بیمارستان فعلی شهید مفتح و برنامه ریزی توسعه شهرستان ورامین در حوزه بهداشت و درمان تا افق سال ۱۴۰۴ تعداد تخت های بیمارستان شهید مفتح به ۳۳۹ تختخواب افزایش پیدا می کند.
این مسئول اظهارامیدواری کرد با احداث این بیمارستان نیاز شهرستان ورامین به تخت بیمارستانی مرتفع شود.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته