ترامپ از اردوغان حمایت کرد؛ مرهون ترکیه هستیم!


ترامپ از اردوغان حمایت کرد؛ مرهون ترکیه هستیم!

فارس نوشت:«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه ضمن تقدیر از اقدامات ترکیه در شمال سوریه، گفت تعاملات واشنگتن با آنکارا بسیار مناسب است.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در حاشیه نشست ناتو در لندن، از تعهد ترکیه به همکاری با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه و همچنین تلاش‌ها برای برقراری امنیت در منطقه تمجید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی دیدار برنامه‌ریزی نشده خود با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت که درباره موضوعات بسیاری از جمله تحولات اخیر در سوریه صحبت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد: «ما با هم بسیار جور هستیم. منطقه امن و [طرح] مرزی بسیار عالی عمل می‌کنند... و من بخش زیادی از آن را مرهون ترکیه می‌دانم. آتش‌بس هم به خوبی پا بر جاست».

ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، اظهار داشت: «اقدامات ترکیه در منطقه، برای آنها احترام زیادی را در پی داشته است. آنها مشغول اقدام بودند. و البته که این کار را چه در خصوص [امنیت] مرزی و چه در خصوص منطقه امن به خوبی انجام دادند».

رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا، روز گذشته در اقدامی برنامه‌ریزی نشده، در حاشیه اجلاس ناتو در لندن با هم دیدار کردند.

در این دیدار که حدود نیم ساعت طول کشیده، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه، «برات البیرق» وزیر دارایی، «حلوسی آکار» وزیر دفاع و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند. دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای، دیدار اردوغان با ترامپ را سازنده توصیف کرد.

310311

کد خبر 1327845

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل