هنرمندان باید کوله‌باری که شهدا بر زمین گذاشتند را به دوش بگیرند


هنرمندان باید کوله‌باری که شهدا بر زمین گذاشتند را به دوش بگیرند

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما گفت: شهدا وظیفه‌ی خود را ادا کرده‌اند؛ حال نوبت به همه‌ی افراد و مخصوصا هنرمندان رسیده‌است که راه آن‌ها را ادامه دهند.

علی‌اصغر جعفری در اختتامیه جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی که در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد در خصوص وظیفه هنرمندان در ترویج فرهنگ شهدا و ایثارگری اظهار کرد: امروزه برای این‌که فرهنگ ایثارگری به نسل جوان و به علاقه‌مندان در جهان برسد، هنرمندان وظیفه دارند که به بهترین شکل و زیباترین روش و جذاب‌ترین فرمت هنری این پیام را به نسل جوان برسانند.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما ادامه داد: اگر کسی بتواند این‌ کار را انجام دهد و کوتاهی کند قطعا باید روزی پاسخگو باشد. امروزه ما در نقطه‌ای بسیار عالی قرار داریم و اسلام بیش از همیشه در جهان می‎درخشد؛ آنچه مارا نگران می‌کند این است که نسل جوان زبان شهدا را نفهمند و پیامشان را دریافت نکنند که این اتفاقی خطرناک است.

وی افزود: این‌که بیش از 500 اثر به جشنواره کهربا ارسال شده‌است؛ لایق تقدیر و تشکر است و امیدواریم در دوره‌های بعد جشنواره و سایر جشنواره‌ها هنرمندان ارجمند و بزرگوار خراسان هم‌چنان بدرخشند و این نام‌آوری را حفظ کنند.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما بیان کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم قدرت‌های بزرگ تصمیم گرفتند نظام‌های دنیا را به‌گونه‌ای طراحی کنند، که همه‌ی اختیارات و سازمان‌های جهانی را در چنگ قدرت خود درآورند؛ جنگ نیز به همین دلیل راه‌اندازی شد و بسیاری از سازمان‌های دنیا برای تحکیم قدرت‌ها، شکل گرفته‌است.

جعفری تأکید کرد: ظاهر قضیه نشان می‌دهد که بسیاری از سازمان‌های بزرگ دنیا مانند بانک مرکزی، سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان تجارت جهانی برای مدیریت نظام جهانی به وجود آمده‌اند؛ اما در واقعیت نظام جهانی سلطه، به‌دنبال طراحی نظام‌هایی است که با آن بشریت را مدیریت و کنترل کند.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما اضافه کرد: با توجه به این‌که دو نگاه بزرگ سیاسی مارکسیستی و کاپیتالیستی در جهان وجود داشت؛ کاپیتالیسم توانست مارکسیسم را بعد از 70 سال از پا درآورد و صحنه‌ی جهانی را برای خودش خلوت کند و حیاط خلوت جهانی ایجاد کند.

وی گفت: آن‌ها تفکر پایان تاریخ را ارائه کردند به‌گونه‌ای که اندیشه‌ی اومانیسم و تفکر کاپیتالیسم جهان را فتح کرده‌است و قدرت دیگری وجود ندارد و ما پایان تاریح هستیم، این تفکر دین را افیون جامعه می‌دانست و در آن انسان ارتباطی با خدا نداشت و انسان را محور خودش می‌دانست و به‌ این‌صورت تفکر اومانیستی بر این مبنا تقویت شد.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما خاطرنشان کرد: کسانی هم که ادعا مبارزه داشتند بیش‌تر دارای تفکر سوسیالیستی بودند و با فروپاشی کمونیسم رمق آن‌ها نیز گرفته‌شد؛ در این مقطع زمانی که همه‌ی شرایط برای حاکمیت تفکر اومانیستی فراهم شده‌بود؛ در ایران انقلاب عظیمی با رهبری امام شکل گرفت.

جعفری تشریح کرد: این حاکمیت‌ها در ابتدا متوجه خطری که آن‌ها را تهدید می‌کرد، شدند؛ به‌طوری‌که نخست‌وزیر وقت اسرائیل اعلام کرد زلزله‌ی بزرگی در خاورمیانه شکل گرفته‌است و ما لطمه‌ها و تأثیرات آن را بعداً خواهیم دید؛ انقلاب اسلامی تمام معادلات آن‌ها را به هم زد و تمام بنیان‌های کاپیتالیسم و اومانیسم را در هم کوبید.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما عنوان کرد: آن‌ها سعی داشتند ایران را در درون خودش خفه کنند و زمانی‌که جنگ تحمیلی راه‌اندازی شد، با تمام توان از عراق حمایت کردند و تجهیزات آن‌ها را تأمین می‌کردند به‌طوری‌که تجهیزات عراق پس از جنگ دو برابر تجهیزاتشان در ابتدای جنگ بود.

وی تصریح کرد: آن‌ها سعی کردند صدا را در نطفه خفه کنند اما موفق نشدند؛ سعی کردند آن را در منطقه و حتی فراتر از جغرافیای منطقه خفه کنند اما نتوانستند و امروزه این حرکت انقلاب اسلامی توانسته نفوذ خودش را در تمام نقاط جهان که مسلمانان و مستضعفان در آن حضور دارند به رخ بکشد.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما بیان کرد: آن‌ها طالبان را در افغانستان ایجاد کردند و جریان داعش را برای از بین بردن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خلق کردند؛ و با ایجاد جریانی اسلامی برای تخریب اسم اسلام تلاش کردند ولی باز هم با شکست مواجه شدند.

جعفری اظهار کرد: امروز اسلام مثل خورشید می‌درخشد و هر روزی که خورشید طلوع می‌کند، گرایش به اسلام سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند؛ به‌طوری‌که تا 10سال آینده جمعیت اکثر اروپا مسلمان خواهند شد؛ و این سربلندی مدیون کسانی همچون شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

رئیس مرکز سرمایه انسانی صداوسیما ادامه داد: آن‌ها که وظیفه‌ی خود را درک کردند، رسالتشان را فهمیدند، امام خود را شناختند، سینه سپر کردند و پای ارزش‌های خود ایستادند تا این ارزش‌ها اوج بگیرد؛ اگر این افراد و شهدا نبودند امروزه اسمی از اسلام، انقلاب و ایران به میان نبود.

وی افزود: در تمام جنگ‌های قبل از دفاع مقدس قسمت‌هایی از ایران از بین می‌رفت و غارت می‌شد و تنها جنگی که در حدود دو یا سه قرن گذشته، اجازه‌ی غارت حتی یک سانتی‌متر از خاک کشور به دشمنان داده نشده‌است، دفاع مقدس است و مدافعان حرم بودند که جغرافیای اسلام و عزت شیعه را حفظ کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!