حجت الاسلام رییسی : قوه قضاییه برای مبارزه با فساد مصمم است


حجت الاسلام رییسی : قوه قضاییه برای مبارزه با فساد مصمم است

اصفهان - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: این دستگاه برای مبارزه با فساد، جناح، ارتباطات، قدرت و ثروت نمی‌شناسد و در این راه مصصم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان افزود: تمام مواردی که به عنوان فساد در اذهان مردم به عنوان دغدغه تبدیل شده است باید به‌صورت منصفانه و عادلانه رسیدگی شود و نتیجه آن را به مردم اطلاع رسانی کنیم تا اذهان عمومی آرام گیرد.

وی با تاکید بر صیانت از مدیران و دست اندرکاران خاطرنشان کرد: سامانه ثبت اموال مسوولان در تمام حوزه‌ها فعال است و ذکر این نکته ضروری است که یکی از راه‌های صیانت از مسوولان قبول نکردن ادعای بدون استناد است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به دنبال القای کوتاه آمدن و انجام مذاکره به‌عنوان تنها راه است اما رهبر معظم انقلاب در عمل و مردم با ایستادگی اثبات کردند که تنها راه برون رفت از مشکلات نگاه به جوانان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد مقاومت جواب داده است افزود: مقاومت جای مذاکره را پر کرده است و هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تقدس نظام در پرتو قدسیت حضرت حق شکل گرفته بیان کرد: باید به این آموزه‌های دینی در نظام توجه کرد و باید شناخت، تبلیغ ، اجرا و عمل به دین مورد توجه قرار گیرد؛ در بیانیه گام دوم انقلاب به اجرای عدالت تاکید شده و بی‌شک اجرای عدالت از مهمترین اهداف انبیا و خواسته‌های مردم در طول تاریخ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی فساد را نمی‌پذیرد اظهار داشت: مردم باید بطور عینی و عملی تحقق عدالت را حس کنند و این امر شدنی و قابل اجراست زیرا هرجا با اراده وارد شدیم در آن عرصه موفقیت حتمی بوده است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: نهراسیدن از زخم زبان‌ها، ملامت‌ها و توجه نکردن به حاشیه‌سازی‌ها یک امر ضروری محسوب می‌شود.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت انرژی و طرح گران کردن و سهمیه بندی بنزین گفت: این موضوع در چند سال گذشته باید انجام می‌شد زیرا متناسب با برنامه ششم توسعه است و از وظایف دولت به شمار می‌رود اما در سال‌های قبل انجام نشد و معتقدم در صورت اجرای آن در گذشته باید یک تعدیل و شیب مناسب در افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتاد.

حجت الاسلام رییسی اضافه کرد: موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در شورای هماهنگی سه قوه از سوی دولت مطرح شد و بنده دو سه مرتبه در جلسه به دلیل اینکه ارتباطی با این جلسه ندارد با طرح آن مخالفت کردم اما دولت تاکید داشت که برای هماهنگی سایر قوا این موضوع را مطرح کرده‌ایم .

وی افزود: بنده تاکید داشتم که موضوع افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین نباید بدون تبیین آن و اقناع افکار عمومی انجام شود زیرا با توجه به حوادث لبنان و عراق امکان داشت در داخل کشور نیز مسائلی رخ دهد و این موضوع را از طریق یاداشتی به دفتر رییس جمهوری اطلاع رسانی کردم.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: وارد نشدن شوک به فضای کنونی اقتصاد کشور لازم بود و ابعاد مختلف این طرح باید برای مردم تبیین می‌شد اما در نهایت با اجرای آن اعتراض مردمی و سوار شدن اغتشاشگران به این موج رقم خورد.

وی گفت: بنده با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سوخت یک تکلیف قانونی بوده است بیان کردم که برای نحوه اجرای آن باید ساز و کاری تعریف شود و نخبگان، نمایندگان مجلس، علما و مردم بی اطلاع نباشند.

وی افزود: خواست مردم و معیشت آنها باید جدی گرفته شود و کنترل بازار و ارائه ساز و کارهایی برای رصد آن باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رییسی گفت: با تمام مسائل رخ داده و اجرای طرح، باید وحدت و انسجام شکل گیرد و نباید موضوع دست دشمنان افتد.

دومین روز نهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنجشنبه با حضور رییس قوه قضاییه و روحانیون در تالار اردوگاه شهید بهشتی شهر ابرشیم اصفهان برگزار شد.

رییس قوه قضاییه روز گذشته برای انجام سفری ۲ روزه وارد اصفهان شد.

در این سفر معاونان قوه قضاییه رییس این قوه را همراهی می‌کنند و با سفر به شهرستان‌های استان اصفهان، در جریان مسائل و مشکلات قضایی و اجرایی این مناطق قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403