چراغ بورس سبز ماند


چراغ بورس سبز ماند

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت کار خود را با چراغ سبز آغاز کرد و این چراغ تا پایان معاملات هفته همچنان سبز ماند و شاهد رشد شاخص بورس بودیم. همچنین ارزش بازار سرمایه روند افزایشی داشت و روز دوشنبه بالاترین تعداد معاملات به ارزش بیش از 2180 میلیارد تومان در بورس ثبت شد.

به گزارش ایسنا، شاخص بورس تهران در نخستین روز هفته جاری نسبت به هفته گذشته با رشد ۳۳۵۷ واحدی همراه بود و نسبت به هفته گذشته به ۳۱۴ هزار و ۵۸۷ رسید. از سوی دیگر، شاخص کل با معیار هم وزن نیز در همان روز افزایشی بود و به ۹۴ هزار و ۸۲۰ رسید.

ارزش بازار سرمایه ابتدای هفته یک میلیون و ۱۴۸ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان رشد داشت و پایان معاملات آخرین روز کاری بورس به یک میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

روند افزایشی بورس در روز یکشنبه ادامه یافت و دامنه آن به روز دوشنبه نیز رسید؛ به طوریکه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز دوشنبه با رشد ۱۵۲۴ واحدی نسبت به روز قبلش همراه شد و به رقم ۳۲۰ هزار و ۱۹۴ رسید.

شاخص کل بازار با معیار هم‌وزن نیز در روز دوشنبه نسبت به یکشنبه افزایشی بود و روی ۹۶ هزار و ۶۱۷ ایستاد. به این ترتیب، با پایان یافتن معاملات دوشنبه بازار بورس اوراق بهادار تهران، ارزش بازار به یک میلیون و ۱۶۸ هزار میلیارد تومان رسید.

در روز سه‌شنبه با پایان یافتن معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل این بازار با رشد ۶۱۹ واحدی به ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن در این روز ۸۵۸ واحد رشد کرد و در رقم ۹۷ هزار و ۴۷۵ قرار گرفت.

ارزش بازار سرمایه در این روز به یک میلیون و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

و اما در آخرین روز کاری بازار سرمایه معاملات باز هم افزایش یافت و شاخص بورس نیز ۱۷۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز از این قاعده مستثنی نماند و ۱۸۳۷ واحد رشد کرد و در رقم ۹۹ هزار و ۳۱۲ ایستاد. همچنین ارزش کل بازار در این روز به یک میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

حال و هوای فرابورس در ۵ روز اخیر

شاخص در فرابورس نیز از ابتدای هفته همچون شاخص بورس افزایشی بود و به رقم ۴۰۹۲ واحد رسید. پس از آن و در روز دوشنبه شاخص این بازار کاهشی شد و به رقم ۴۱۰۹ افت کرد. معامله‌گران این بازار ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ معامله انجام دادند که ارزش این معاملات به ۱۲۹۷ میلیارد تومان رسید.

اما روز سه‌شنبه شاخص کل فرابورس اندکی رشد کرد و رقم ۴۱۱۶ را از آن خود کرد. معامله‌گران این بازار نیز با انجام ۲۸۳ هزار و ۸۲۹ معامله ارزش ۱۰۹۵ میلیارد تومانی را برای این بازار در معاملات را ثبت کردند.

در آخرین روز کاری هفته شاخص کل فرابورس رشد خود را حفظ کرد و با سرعت بیشتر نسبت به روز قبل پیش رفت و رقم ۴۱۹۵ را تصاحب کرد و ارزش معاملات را ۲۴۱۴ میلیارد تومان رساند.

گفتنی است که ابتدای هفته نیز در بورس قیمت‌ها نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل افزایشی بود؛ به طوریکه معامله‌گران بورس اول هفته ۴۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۶۱۴ میلیارد تومان انجام دادند که هم تعداد معاملات و هم ارزش آن افزایش چشمگیر داشته است.

لازم به ذکر است که تعداد معاملات به ترتیب ۳۹۲ هزار، ۴۲۳ هزار، ۵۵۳ هزار ۴۰۴ هزار و ۴۰۵ هزار مورد بوده که نشانگر ثبت بالاترین تعداد معاملات در روز دوشنبه به ارزش بیش از ۲۱۸۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس