بوریس جانسون به ادامه برگزاری نشست چهارگانه تاکید کرد


بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان، اعلام کرد که جریان نشست چهارگانه در لندن که ترکیه نیز در آن شرکت داشت، دیدارهای مثبتی داشته اند و این دیدارها ادامه خواهد داشت.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان، اعلام کرد که جریان نشست چهارگانه در لندن که ترکیه نیز در آن شرکت داشت، دیدارهای مثبتی داشته اند و این دیدارها ادامه خواهد داشت.

جانسون طی یک مصاحبه مطبوعاتی در پی نشست سران ناتو در لندن، نشست چهارگانه ای که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امانول مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت را مورد ارزیابی قرار داد.

جانسون با اشاره به اینکه در جریان این نشست پیچیدگی وضعیت در شمال سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داده اند گفت: فشارهای بزرگی که ترکیه به خاطر میزبانی از 4 میلیون پناهجو با آن مواجه شده و همینطور رویارویی اینکشور با تهدید سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ ک ک که این یک تهدید واقعی است را قبول میکنیم.

نخست وزیر انگستان با اشاره به اینکه برای درک طرح های ترکیه در مورد شمال سوریه، آنچه که این کشور انجام خواهد داد و نگرش آن در مورد آینده تلاش کرده اند گفت: همه ما در تلاش رفع سوء تفاهمات بین هم پیمانان ناتو هستیم. تصمیم به ادامه این دیدارها گرفتیم.

جانسون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهروندان انگلیسی ملحق شده به سازمان تروریستی داعش را قبول خواهد کرد یا خیر گفت: آنها با نقض قوانین انگلیس حق شهروندی را از دست داده اند.

جانسون با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهان اعزام جنگجویان خارجی به کشورهایشان میباشد، تاکید کرد که سیستم حقوقی اینکشورکه محکومیت اینها را دشوار میسازد و از اینرو انگلیس با قبول آنها مخالف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس