شرق فارس به محور ترانزیتی جم-عسلویه مرتبط می‌شود


شرق فارس به محور ترانزیتی جم-عسلویه مرتبط می‌شود

شیراز-ایرنا-معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس گفت: با تکمیل محور فسا- جهرم-قیر ارتباط شهرستان‌های شرقی فارس به محور ترانزیت جم – عسلویه برقرار خواهد شد.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس به نقل از جعفر زاهدی اعلام کرد:‌طول محور اصلی فسا- جهرم و قیر ۱۵۰ کیلومتر است که در سه حوزه شهرستان‌های فسا- جهرم و قیر در دست احداث است.

این مقام مسوول بیان کرد:‌ این محور به صورت یک محور فرعی است و هم اکنون در قطعات مختلف در دست اجراست و ۲۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد:‌ در حوزه شهرستان فسا ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و در حوزه شهرستان قیر نیز یک قطعه به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گردنه مبارک آباد و یک قطعه نیز به طول ۲۰ کیلومتر حد فاصل شهرستان قیر به سمت جهرم در دست اجراست که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

زاهدی بیان کرد: در حوزه شهرستان جهرم این پروژه در دو قطعه که قطعه یک به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست اجراست و قطعه ۲ نیز از قطب آباد به سمت فسا به مناقصه رفته و پیمانکاران آن مشخص شده و به زودی آغاز می شود.

وی در خصوص دیگر مزیت‌های این طرح اضافه کرد: با بهره برداری از این محور بدلیل نداشتن پل و تونل می تواند به عنوان یکی از مسیرهای عبور بارهای ترافیکی از جنوب کشور ، بندرعباس به سمت مرکز کشور استفاده شود.

زاهدی اظهار امیدواری کرد با ارتقای این محور از فرعی به اصلی به جز مزیت‌های یادشده با بهره‌برداری آن بتوانیم شاهد کاهش ترافیک محورهای هم جوار و سهولت در تردد سه شهرستان و کاهش تلفات و خسارات باشیم.

محور در دست احداث راه اصلی فسا- جهرم- قیر به طول ۱۵۰ کیلومتر ارتباط شهرستان‌های شرق استان به محور ترانزیتی جم- عسلویه را برقرار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی