برگزاری پنجمین کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب‌وکار تعاونی


برگزاری پنجمین کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب‌وکار تعاونی

پنجمین کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب‌وکار تعاونی به همت جهاد دانشگاهی گلستان و با حضور رئیس اداره تشکیل تعاونی‌های استان و رئیس خانه تعاونگران گلستان در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان برگزار شد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان در این کرسی دانشجویی بابیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به دنبال گسترش فعالیت‌های تعاونی است، گفت: یکی از گزینه‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌تواند راه‌اندازی یک کسب‌وکار تعاون محور باشد.

امید شکری با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق داشتن تخصص در آن شغل یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت، تصریح کرد: شناخت بازار و به‌نوعی تحلیل اینکه آن شغل در بازارچه وضعیتی دارد، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم نوشتن مشارکت نامه بین اعضاء تعاونی، اظهار کرد: در هنگام شروع کار حتماً باید به این نکته توجه کرد که مشارکت نامه‌ای بین اعضاء تعاونی نوشته شود تا در هنگام وقوع مشکل بتوان اختلافات را به‌صورت قانونی پیگیری کرد.

در ادامه این کرسی دانشجویی، رئیس اداره تشکیل تعاونی‌های استان گلستان گفت: هدف از ایجاد یک تعاونی باید موفقیت آن باشد به این معنا که در هنگام ایجاد یک تعاونی باید به روش‌های کسب موفقیت آن تعاونی فکر کرد.

سیدزمان حسینی یکی از نکات مهم در موفقیت یک تعاونی را جذب افراد برجسته و متخصص دانست و افزود: برگزاری مجامع نظرسنجی در تعاونی با هدف رفع ایرادات آن یکی دیگر از موارد موفقیت است که می‌تواند به ایجاد انگیزه در بین اعضاء تعاونی کمک کنند.

رئیس اداره تشکیل تعاونی‌های استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های بخش تعاون، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های تعاون با هدف آموزش رایگان قوانین و مقررات تعاونی به اعضاء تعاونی‌ها، اعطای تسهیلات کم‌بهره برای رشته‌های زیربخش کشاورزی و دانش‌بنیان، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون که توسط بانک توسعه تعاون انجام خواهد شد و مهم‌ترین فعالیت بخش تعاون یعنی ایجاد شبکه اینترنتی تعاون مارکت با هدف حذف واسطه‌ها، از اقداماتی است که توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام‌شده است.

برگزاری پنجمین کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب‌وکار تعاونی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان