پروژه راه‌سازی خلخال به منجیل شتاب گرفت


پروژه راه‌سازی خلخال به منجیل شتاب گرفت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی راه ارتباطی خلخال - منجیل که استان‌های اردبیل و گیلان را به هم متصل می‌کند، با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش ماشین‌آلات راه‌سازی شتاب گرفته است.

محبوب حیدری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی راه در حال احداث خلخال، کلور، درام ، منجیل در بخش شاهرود خلخال افزود: با افزایش ماشین‌آلات راه‌سازی از سوی پیمانکاران مجری در قطعات مختلف عملیات اجرایی پروژه شتاب گرفته است.

او اظهارکرد: طول این راه ۵۵ کیلومتر بوده که ۳۷.۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و ۱۷.۵ کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار دارد.

حیدری افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه ۴.۵ کیلومتر از حوزه گیلان کاهش و به مجموع راه‌های در حال اجرای استان اردبیل در این مسیر اضافه شده و هم‌اکنون طول مسیر پروژه در دست ساخت راه خلخال - منجیل در این استان به ۴۲ کیلومتر افزایش یافته و در مقابل مسیر واقع در حوزه استان زنجان به ۱۳ کیلومتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای ۲۸ کیلومتر عملیات راه‌سازی جاده خلخال - منجیل ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد اولیه صورت گرفته و به پیمانکار مجری راه واگذار شده، افزود: با پایان مطالعات، عملیات اجرایی ۴.۵ کیلومتر اضافه شده به حوزه استان اردبیل نیز در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارداشت: عملیات اجرایی یک پل خاص از مجموع سه پل خاص سه دهنه باقیمانده واقع در مسیر پروژه پایان یافته و ساخت ۲ پل دیگر نیز بزودی پایان می‌یابد.

او افزود: به جای آسفالت قطعاتی از راه که آماده آسفالت می‌باشد و هزینه کلانی هم نیاز دارد تمام وقت و اعتبارات این پروژه را صرف انجام عملیات راه سازی کرده‌ایم تا در سریع‌ترین زمان ممکن پروژه تکمیل و برای عبور آماده شود.

او با بیان اینکه راه اصلی خلخال - منجیل از جمله راه‌های فاقد گردنه‌های برف‌گیر و تونل و یکی از راه‌های ایمن برای سفر به مرکز کشور در تمام فصول سال است، گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این راه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا