ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان در جیرفت


ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان در جیرفت

احسان هوشمند، گفت: با همکاری نیروی انتظامی، اداره بهزیستی و اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب، غرفه مشاوره راه اندازی شده است.

«احسان هوشمند»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، از راه اندازی غرفه مشاوره در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، خبر داد و گفت: این غرفه با همکاری نیروی انتظامی، اداره بهزیستی و اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت راه اندازی شده است.

مدیر پایگاه خدمات اجتماعی کلرود، افزود: در غرفه مشاوره، علاوه بر ارائه مشاوره های قبل و بعد از ازدواج، سلامت روان و مهارت های زندگی، برای شرکت رایگان در دوره های آموزش کارآفرینی در پایگاه خدمات اجتماعی واقع در کلرود نیز ثبت نام انجام می شود.

وی، ادامه داد: چنانچه افراد مراجعه کننده به این غرفه، نیاز به مشاوره بیشتری داشته باشند به منظور حل مشکل آنها در زمینه آسیب های اجتماعی به پایگاه اجتماعی و در زمینه ازدواج آسان به امورجوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت ارجاع داده می شوند.

هوشمند، با اشاره به فعالیت های پایگاه خدمات اجتماعی کلرود، اظهار داشت: این پایگاه خدمات اجتماعی که از یک سال و نیم قبل تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت در منطقه کلرود راه اندازی شده است، در زمینه مشاوره های کارآفرینی، قبل و بعد از ازدواج، کمک به محرومین، ازدواج آسان و در بحث کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کودک آزاری، همسر آزاری، طلاق، دختران فراری، خودکشی، زنان آسیب دیده سالمندان فعالیت می کند.

مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، بیان داشت: در بحث کارآفرینی، در ابتدا قابلیت ها توانایی افراد شناسایی شده سپس با مهارت آموزی این ویژگی ها تقویت می شوند.

وی، ادامه داد: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی، ماهانه به ۲۰ نفر خدمات مشاوره ارائه می شود و در این بین بانوانی هستند که همسران آنها معتاد می باشند که به شکل رایگان آنها را به کمپ های ترک اعتیاد می بریم و برای این بانوان با آموزش مهارت های کارآفرینی، اشتغال ایجاد می کنیم.

هوشمند، اظهار داشت: در مقوله ازدواج آسان جوانان، به منظور تسهیل در ازدواج به جوانان، در زمینه کاهش هزینه های جشن ازدواج از جمله سفره عقد، آرایشگاه، لباس عروس، فیلمبرداری از مجلس عروسی با معرفی به مراکز طرف قرارداد هزینه ها را با تخفیف ویژه پرداخت کنند و چنانچه بضاعت مالی نداشته باشند هزینه های آنها رایگان می شود.

مدیر موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل، با بیان این مطلب که حمایت های ما از محرومین تنها معطوف به شهرستان جیرفت نیست، ابراز داشت: در سال تحصیلی جاری به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند، معادل ۴۰ میلیون تومان لوازم التحریر در بین دانش آموزان جنوب کرمان توزیع کردیم.

وی، ادامه داد: ماهانه با کمک خیرین ۱۰ میلیون تومان آرد را تهیه و در اختیار ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان های جنوبی قرار می دهیم تا بین نیازمندان مناطق محروم جنوب کرمان توزیع کنند.

هوشمند، ابراز داشت: هدف از انجام این فعالیت ها، کمک به ارتقا فرهنگ جنوب کرمان و کمک به نیازمندان است.

مدیر پایگاه خدمات اجتماعی کلرود، ضمن تشکر از رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت به دلیل حمایت، به یکی از برنامه های پیش روی این پایگاه خدمات اجتماعی اشاره کرد و افزود: بزودی جشن باشکوه ویژه معلولین شهرستان جیرفت با همکاری اداره بهزیستی این شهرستان در سالن نمونه ابرار برگزار می‌شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)