تلاش استرالیا در زمینه بررسی مداخلات خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی


تلاش استرالیا در زمینه بررسی مداخلات خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی

دولت استرالیا از امروز تحقیقاتی را آغاز کرد که تاثیر مداخلات خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند.

تلاش استرالیا در زمینه بررسی مداخلات خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استرالیا امروز (پنجشنبه) انجام تحقیقاتی را در زمینه احتمال مداخله سیاسی طرف‌های خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و وی‌چت آغاز کرد.

«پنی وانگ» سناتور و رهبر حزب کارگر استرالیا در این زمینه گفت: افزایش «اخبار جعلی» و کارزار‌های اطلاعاتی نادرست، خطری واقعی را برای دموکراسی، نه تنها در استرالیا، بلکه در سرتاسر جهان شکل می‌دهد.

وی در ادامه افزود: ما باید دموکراسی خود را از دست بازیگران خارجی مخرب حفظ کنیم.

رویترز مدعی شد این اقدام در حالی انجام می‌شود که مقامات استرالیا به شدت نگران هستند چین بخواهد در امور این کشور دخالت کند. این در حالی است که پیشتر تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا مدعی شده بودند روسیه از طریق شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده بود بر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا تأثیر بگذارد.

نتایج این تحقیقات باید تا مه ۲۰۲۲، یعنی زمانی که استرالیا انتخابات عمومی بعدی خود را برگزار می‌کند، اعلام شود.

در ماه سپتامبر، رویترز اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی استرالیا بر این مسأله پافشاری دارد که چین مسئول حمله سایبری به پارلمان این کشور و سه حزب بزرگ سیاسی در این کشور است؛ مسأله‌ای که چین آن را تکذیب کرد. چین همچنین با تکذیب تلاش برای تأثیرگذاری بر امور داخلی استرالیا، این کشور را به اتخاذ نوعی «جنگ سرد» متهم کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز