پوشش 100 درصدی بیمه کلنی زنبورعسل در برابر حوادث قهری/ وجود داروهای تقلبی زنبورعسل در بازار


پوشش 100 درصدی بیمه کلنی زنبورعسل در برابر حوادث قهری/ وجود داروهای تقلبی زنبورعسل در بازار

بصیری از پوشش 100 درصدی بیمه کلنی زنبورعسل در برابر حوادث قهری خبر داد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ «شبیر بصیری» امروز (پنجشنبه 14 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آزادشهر با بیش از 334 بهره بردار و 13 هزار کلنی زنبور عسل که دارد نیاز مبرمی به تشکیل یک تعاونی دارد و باید برای راه اندازی آن یک مسیر قانونی را طی کند.

کارشناس مسئول پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: زنبورداران باید به تعاون روستایی مراجعه کنند و هیئت موسسی را برای این منظور تشکیل دهند و جهاد کشاورزی نیز به عنوان حامی از اینگونه تعاونی ها حمایت خواهد کرد.

بصیری یادآور شد: در سال 92 و 93 هیچ تعاونی فعال در استان در حوزه پرورش زنبورعسل وجود نداشت ولی در حال حاضر 8 تعاونی فعال در سطح استان گلستان وجود دارد و یک اتحادیه استانی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال فعالیت بیشتر توسعه تولید، بازاریابی و برندینگ اصل و دیگر فرآورده های اصل مثل ژل رویال، گرده گل و برموم هستیم و قدم هایی در این زمینه برداشته شده است.

کارشناس مسئول بخش زنبور عسل جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: رایزنی هایی اتفاق افتاده تا بتوانیم پوشش 100 درصدی کلنی زنبور عسل حوادث داشته باشیم که کار بزرگی است و ممکن است سال نخست با مشکلاتی نیز رو به رو باشیم که با نظر کارشناسی برطرف می شود.

بصیری تاکید کرد: داروهای قاچاق در حوزه پرورش زنبور عسل در بازار زیاد است و به کشاورزان توصیه می کنیم که در ابتدا روشهای پیشگیرانه و بیولوژیک غیر دارویی مثل ملکه های مقاوم به کنه که در بندرگز تولید می شود استفاده کنند.

وی ابراز داشت: در صورت نیاز به تامین دارو زنبورداران این داروها را از داروخانه های مجاز استفاده کنند و داروهای قاچاق با توجه به اثرات سمی که بر عسل و فرآورده های عسل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

/شبستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...