شش طرح سازمان پسماند شهرداری مشهد آماده سرمایه‌گذاری است


شش طرح سازمان پسماند شهرداری مشهد آماده سرمایه‌گذاری است

مشهد- ایرنا- شش طرح سرمایه‌گذاری از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در چارچوب نخستین نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در این کلانشهر ارائه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا این طرحها را شامل "ساخت مرکز زباله‌سوز، نیروگاه هاضم بی‌هوازی، کارخانه بازیافت شیشه‌های ضایعاتی، کارخانه بازیافت نخاله و زائدات ساختمانی، نیروگاه بیوگازسوز و طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند" اعلام کرد.

ابوالفضل کریمیان ساخت "مرکز زباله‌سوز" را با توجه به تولید روزانه دو هزار تن زباله در شهر مشهد بسیار ضروری توصیف و بیان کرد: کلانشهر مشهد به فعالیت واحد زباله‌سوز با ظرفیت روزانه هزار و ۲۰۰ تن برای تبدیل پسماندهای جمع‌آوری شده به انرژی، نیاز دارد.
وی افزود: به همین خاطر شرکتهای صاحب صلاحیت و دارای تجربه اجرایی می‌توانند با حضور در "نخستین نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر" جهت سرمایه‌گذاری اقدامات اولیه را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بر ضرورت تولید انرژی و کود پسماند با استفاده از فناوری هاضم بی‌هوازی هم تاکید و بیان کرد: در راستای کاهش حداکثری دفن زباله و با توجه به سهم بالای مواد آلی موجود در پسماندهای شهری مشهد، یکی از گزینه‌های مناسب به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی، استفاده از فناوری مناسب برای تبدیل این مواد به انرژی و کود آلی است.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد (مپ) با توجه به بسترسازیهای موجود از جمله ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های صنعتی بازیافت، خطوط تفکیک و پردازش پسماند شهری و همچنین تامین زمین و خوراک مورد نیاز قصد دارد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی "پروژه تولید انرژی و کود پسماند با استفاده از فناوری هاضم بی هوازی" را اجرا کند.

کریمیان گفت: سازمان مپ در این خصوص پیش امکانسنجی اجرای همین پروژه را با همکاری و مشاوره سازمان همکاری بین‌المللی ژاپن انجام داده که می‌تواند مورد استفاده شرکتهای صاحب صلاحیت متقاضی سرمایه‌گذاری قرار گیرد.
وی "ساخت کارخانه بازیافت نخاله و زائدات ساختمانی، کارخانه بازیافت شیشه‌های ضایعاتی با هدف تحقق توسعه پایدار شهری و بازیابی بهینه پسماند" را از دیگر طرحها ذکر و بیان کرد: اجرای این نوع طرحها علاوه بر بازده اقتصادی مناسب گامی مؤثر در راستای حفظ محیط زیست است لذا سازمان مپ ازسرمایه‌گذاری توسط شرکتهای متقاضی در این حوزه استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: همچنین این سازمان در نظر دارد با همکاری مرکز نوآوری شهری فعالیت جمع‌آوری پسماند خشک را در سطح شهر مشهد به روش هوشمند مبتنی بر نرم افزارهای موبایلی مطابق ضوابط و در چارچوب مصوبات به شرکتهای دانش بنیان و بخش خصوصی دارای صلاحیت واگذار کند.
وی گفت: مطالعات اولیه در خصوص اجرای این طرحها صورت گرفته و همه آنها از دیدگاه کارشناسی دارای توجیه اقتصادی شناخته شده‌اند.
کریمیان همچنین اظهارداشت: کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در طول مدت برگزاری نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر، در همین محل آماده پاسخگویی به متقاضیان سرمایه‌گذاری و مشاوره با سرمایه‌گذاران هستند.
نخستین نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با هدف معرفی عناصر موثر در تحقق پروژه‌های زیرساختی این کلانشهر از ١٢تا ١۶ آذر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ادامه دارد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری