فرماندار: خبر شیوع بیماری آنفلوآنزا در خلخال کذب است


فرماندار: خبر شیوع بیماری آنفلوآنزا در خلخال کذب است

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: مورد مشکوکی در خصوص همه‌گیر بودن بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان مشاهده نشده و 50 درصد تخت‌های بیمارستان این شهر خالی از بیمار است.

فریدون بابایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف نشر مطالب کذب و غیرواقع در فضای مجازی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری تاکنون غیر از مراجعه تعداد انگشت‌شمار بیمار مشکوک به آنفلوآنزا که پس از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند، هیچ گونه موردی از شیوع آن به صورت همه‌گیر در این منطقه گزارش نشده است.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با توصیه به گردانندگان فضای مجازی به پرهیز از درج مطالب غیرواقع در خصوص شیوع این بیماری و خویشتن‌داری از بحران‌سازی در جامعه اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال خالی از بیمار بوده و در بخش اورژانس این مرکز آموزشی و درمانی نیز تنها یک بیمار غیر مورد آنفلوآنزایی مشاهده شده است.

او گفت: هیچ مشکلی در بحث کنترل این بیماری در شهرستان خلخال وجود ندارد.

دکتر ابوالفضل باقری ،رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی خلخال نیز در این بازدید با توصیه به مردم جهت پرهیز از دریافت واکسن بیماری آنفلوآنزا گفت: شرایط فعلی زمان مناسبی برای تزریق این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نبوده و حتی در صورت تزریق این واکسن هیچ گونه آثار پیشگیرانه برای دریافت‌کنندگان نخواهد داشت.

او با بیان اینکه از آغاز زمان اپیدمی آنفلوآنزا در کشور تاکنون ۱۲ مورد مشکوک به این بیماری در خلخال تحت درمان قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شده‌اند، افزود: در حال حاضر تنها یک نفر مشکوک به این بیماری در حال بستری و درمان است که پس از گذران دوره درمان از بیمارستان مرخص خواهد شد.

وی از وضعیت مطلوب و آمادگی بیمارستان در پذیرش بیماران خبر داد و اظهارداشت: مشکل خاصی در خصوص بیماری فصلی آنفلوآنزا در شهرستان نیست و از مردمدرخواست می‌شود هرگونه اخبار مربوط به این بیماری را از منابع خبری رسمی تایید شده و از قول مسوولان سیستم بهداشت و درمان دریافت کنند.

وی از رعایت بهداشت فردی به عنوان اصلی‌ترین و بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا یاد کرد و افزود: دامن زدن به شایعات و بالا رفتن تقاضای کاذب واکسن و دارو و مراجعه به بیمارستان راهکاری مناسب برای مقابله با این بیماری نیست.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی