فرماندار خلخال: بی‌طرفی و امانتداری مهمترین اصل در انتخابات است


فرماندار خلخال: بی‌طرفی و امانتداری مهمترین اصل در انتخابات است

اردبیل - ایرنا - فرماندارحوزه انتخابیه خلخال و کوثر گفت: اصل امانتداری، بی‌طرفی، رازداری و تلاش برای برگزاری سالم انتخابات از اهم وظایف برگزارکنندگان انتخابات از جمله اعضای هیات اجرایی است.

فریدون بابایی روز پنج‌شنبه درجلسه تشکیل هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابیه خلخال وکوثر افزود: دولت سلامت انتخابات را تضمین کرده و در این میان اعضای هیات اجرایی در این زمینه با پرهیز از جانبداری گروهای سیاسی و جناحی، نامزدها سلامت انتخابات را تضمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: رفتار شایسته اعضای هیات اجرایی و رازداری آن‌ها موجب برگزاری انتخابات خوب و سالم، کج سلیقگی و یا درج اخبار محرمانه به بیرون از سوی اعضای هیات اجرایی این دوره از انتخابات می‌تواند منجر به حاشیه کشیده شدن انتخابات شود.

او بیان کرد: اعضای منتخب هیات اجرایی باید به صورت منظم و مستمر در جلسات این هیات حضور داشته و مراحل انتخابات را به صورت زمان‌بندی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور اجرا کنند.

بابایی اظهارکرد: نامه رسمی ستاد انتخابات کشور (موضوع ماده ۴۵ قانون انتخابات و آیین‌نامه اجرایی آن) در شهرستان‌های خلخال و کوثر ابلاغ شده و ستاد انتخابات شهرستان کوثر نیز به عنوان حوزه فرعی در انتخابات مجلس دخیل خواهد بود.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر همچنین با اشاره به استقرار هیات‌های بازرسی شورای نگهبان در فرمانداری شهرستان خلخال و آغاز نظارت بر روند ثبت‌نام انتخابات و انجام امور اجرایی انتخابات گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم، مطلوب و در شان مردم فراهم شده و تمامی امکانات دولتی و ادارات برای تسریع این روند بسیج شده‌اند.

بابایی اظهارداشت: ۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهرستان کوثر و بخش فیروزآباد و ۱۵۰ شعبه در شهر خلخال، بخش خورش‌رستم و بخش شاهرود این شهرستان انتخاب و برای برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال آماده شده‌اند.

علی نباتی دادستان عمومیو انقلاب خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری از سوی اعضای هیات اجرایی و یا سایر عوامل برگزاری انتخابات گفت: جانبداری عوامل برگزاری انتخابات از نامزدها جرم محسوب شده و با فرد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خلخال خبر داد و افزود: اعضای هیات اجرایی باید تخلف‌های انتخاباتی را در سریع‌ترین زمان به شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اطلاع دهند.

در این جلسه که با حضور اعضای هیات نظارت بر انتخابات خلخال برگزار شد، انتخابات اعضای هیات اجرایی در بین 30 نفر از معتمدینی که پیش از این صلاحیت آنها به تایید هیات نظارت خلخال رسیده بود برگزار و هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیات اجرایی انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خلخال وکوثر انتخاب و معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار