چطور از شوهرم پول بگیرم


پول گرفتن از همسر,پول توجیبی گرفتن از همسر,شوهرم پول نمیده,چطور از شوهرم پول بگیرم

چطور از شوهرم پول بگیرم

چطور از شوهرم پول بگیرم

چطور از شوهرم پول بگیرم

من نمیدوم چطوری از شوهرم پول بگیرم خودش هم جوری نیس که ببینه مول ندارم بهم مول بده یا اگه بده خیلی کم میده که باز چند روز بعد باید ازش پول بگیرم نمیدونم چطوری بهش بگم پول لازم دارم دوست دارم خودش درک کنه بفهمه که زن نیاز داره پول .به حر حال ادم خرید داری چیزی دوست داره بخره .خونه پدرم که بودم خیلی خوب خرج میکردم بهترین لباس هو بهترین چیزا .ولی الان نه فکر میکنه مثلا یه مانتو که برام میگیره دیگه من جیزی لازم ندارم بگم من چیزی لازم دارم میگه ای بابا واست که مانتو گرفتم .تو مول گرفتن ازش مشکل دارم دوست دارم یه جوری ر
فتار کنم خودش بفهمه که من پول لازم دارم میشه راهنماییم کنید چه رفتاری باید بکنم ؟

ممکن است مدتی باشد که ازدواج کردید اما هنوز نمی دانید برای پول گرفتن از شوهر خود چگونه باید درخواست کنید. بسیاری از زوجین پیش از ازدواج درباره مسائل مالی صحبت نمی کنند. همین موضوع می تواند باعث بسیاری از دلخوری ها شود. شاید صحبت درباره مسائل مالی را موضوعی پیش پا افتاده یا شرم آور تصور می کردید، اما هنوز هم دیر نشده. شما می توانید با استفاده از روش های که در این مقاله ذکر کردیم به خواسته خود برسید. از طرفی مشکلات مالی که با همسر خود دارید، ممکن است به خاطر خساست و یا بر عکس دست دل بازی های بی‌مورد و کمک مالی شوهر به خانواده اش باشد. بهتر است برای پی بردن به علت این رفتارها موضوع را با یک مشاوره روانشناسی در میان بگذارید.

اول باید وضع مالی او را درک کنید و خواسته هایتان براساس درامد او باشد. اما اگر در این مورد مشکلی ندارد سعی کنید خیلی صریح ولی مودبانه با او سخن بگویید و شرایط و نیازهایتان را باو بگویید. از این مساله خجالت نکشید. ولی لحن گفتگو باید بسیار صمیمانه باشد. سعی کنید در خریدهایتان نظم داشته باشید. لیست نیازهایتان را به همراه مبلغ محاسبه کرده او را در جریان بگزارید تا بداند مثلا هفته ای چقدر نیاز دارید. سعی کنید روی کاغذ یادداشت بگذارید و نیازتان را یاداوری کنید ولی اصرار نکنید. این نظم اورا به شرایط شما اشنا خواهد کرد. اما بطور کلی در خرج زیاده روی نکنید چون احساس بدی به مرد منتقل میکند. از نحوه برخورد او دلگیر نشوید چون رفتارش بدلیل عدم اگاهی از شرایط شما طبیعی است. پس دراولین فرصت بصورت محبت امیز با او صحبت کنید.



بر خلاف تصور مردم درباره رابطه زناشویی که تنها یک رابطه عاطفی است و دو طرف باید به طور فطری همه چیز را بدانند، در واقعیت طور دیگری است. قسمت مهمی از ازدواج مسائل مالی و قرارهای بین فردی است. باید نقش هر یک از زوجین در خانواده بر اساس مسئولیت‌هایشان مشخص باشد. برای این کار باید قراردادی داشته باشید. اما برای جلوگیری از سرد شدن رابطه لازم است نکات همسرداری را نیز رعایت کنید.


قرارداد بین زن و شوهر شاغل



ممکن است شما شغلی تمام‌وقت داشته باشید و شوهرتان هم به اندازه شما کار کند. کارهای منزل را باهم تقسیم می‌کنید و تقریبا در انجام مسئولیت‌ها باهم مساوی هستید. در این شرایط کار شما راحتتر است. شما قسمتی مساوی از درآمدهایتان را باهم جمع می‌کنید و از آن برای مخارج خانه استفاده می‌کنید و باقی‌مانده را برای هزینه‌های شخصی نگه می‌دارید.


قرارداد بین زن با شغل پاره وفت با شوهر



ممکن است شما شغلی پاره‌وقت داشته باشید و طبیعتا درآمد چندانی ندارید. به واسطه این که زمان خالی بیشتری دارید کارهای منزل بیشتر روی دوش شما است. طبیعتا در این شرایط شما و شوهرتان موقعیت مشابهی ندارید. در این مواقع باید به طور مشخص باهم قراردادی تدوین کنید که شوهرتان علاوه بر هزینه‌های زندگی مشترک که بر عهده دارد در صورت نیاز کمک‌هزینه‌ای را باید برای شما اختصاص دهد.


قرارداد بین زن خانه با شوهر



در حالتی که شما شاغل نیستید و تمام کارهای خانه را بر عهده دارید باز هم به قراردادی به این شکل نیاز دارید. سعی کنید در آغاز زندگی مشترک به طور شفاف و مشخص در این رابطه با همسرتان صحبت کنید و تمام حدود و قرارها را باهم مشخص کنید تا در ادامه اختلاف کمتری داشته باشید. همچنین هر چند وقت یک بار بر اساس شرایط جدید این قرارداد را به روز رسانی کنید.


برای پول گرفتن از شوهر خود شفاف باشید

مخارج خود را به طور شفاف ثبت کنید و اگر لازم بود با شوهرتان در میان بگذارید. با شوهرتان جلسه بگذارید و بعد از چند ماه که مخارج خود را ثبت کردید میانگین هزینه ماهانه خود را بیان کنید. اگر از او انتظار دارید که نیاز مالی شما را تامین کند؛ باید انتظار هم داشته باشید که او بخواهد از کلیت مخارج شما اطلاع داشته باشد. در مقابل شما نیز این انتظار را از او دارید. در این جلسات می‌توانید خودتان به مدیریت مالی او کمک کنید. بر اساس درآمدی که دارد هزینه‌های خانه، هزینه‌های شخصی همسرتان، پس‌اندازها و کمک‌هزینه خودتان را باهم محاسبه کنید تا مسائل مالی برای هر دو شما شفاف باشد. این شفافیت ها به صمیمیت و اعتماد شما دو نفر در نتیجه داشتن یک خانواده موفق کمک می‌کند.


آسان شدن پول گرفتن از شوهر با به جا آوردن سهم‎تان



علاوه بر تعهد شوهرتان در قراردادی که بین شما برقرار شده برای تامین مالی شما، شما نیز سهمی دارید. اگر شما نقش خودتان را در زندگی مشترک به درستی ایفا نکنید، شوهر شما نیز تعهدش را انجام نمی دهد. توجه کنید که مسئولیت مشخص خود را به مسائل بین فردی‌تان تعمیم ندهید. برای مثال رابطه جنسی، بیان احساسات و عاطفه، درد دل کردن و ابراز عشق، این‌ها جزئی از رابطه شماست و با مسئولیت‌های کاری خانه و قرارداد مالی شما متفاوت است. پس در هر حالت نگذارید اختلافات مالی به رابطه عاطفی‌تان لطمه بزند.


برای پول گرفتن از شوهر خود زمانی مناسب انتخاب کنید



با وجود قرار مشخص و شفاف ممکن است یک نیاز آنی و پیش‌بینی نشده برای شما پیش آمده باشد. در این شرایط باید بدانید که آیا زمان مناسبی برای بیان درخواستتان هست؟ همسر شما عصبانی نیست؟ به خاطر فشار مالی تحت فشار نیست؟ اگر تحت فشار مالی است اما نیاز شما هم غیر قابل اجتناب است اول با او همدلی کنید و نشان دهید که مشکلاتش را درک می‌کنید و پس از آن لزوم برآورده شدن نیازتان را بیان کنید. اگر همسرتان از موضوع دیگری عصبانی است بگذارید زمانی بگذرد و آرام شود. در شرایط آرامش درخواستتان را بیان کنید.


به او احساس افتخار دهید

مردان اگر مورد نوازش عاطفی مناسب قرار بگیرند در رابطه با شما نرم می‌شوند. مهم‌ترین نوازش عاطفی برای شوهر شما احساس افتخار و کفایت است. این احساس را به او منتقل کنید. بگویید چقدر توانا است و چه قدر به او افتخار می‌کنید. نیاز نیست که دروغ بگویید یا تنها در شرایطی که انتظاری از او دارید این کار را بکنید. اگر این الگوی رفتار همیشگی شما باشد به همه جوانب زندگیتان کمک می‌کند. از نقطه قوت‌هایی استفاده کنید که خودتان هم قبولشان دارید تا دروغ نگفته باشید. او را با مشاهیری مقایسه کنید که در سطح بالای شغل او قرار دارند. بگویید شبیه آن‌هاست و می‌تواند حتی به جایگاه آن‌ها هم نزدیک شود.


به قلمرو او احترام بگذارید



مردان علاقه ندارند کسی در قلمروشان وارد شود. مثلا اگر چالش کاری سختی دارند دوست دارند خودشان حلش کنند. شاید برای شما تعریف کنند اما از شما انتظار ندارند به آن‌ها توصیه و نصیحت کنید. تنها همدلی عاطفی با آن‌ها کفایت می‌کند. نشان دهید که به او توجه می‌کنید و بگویید حتما از عهده آن بر می‌آید.


مطمئن شوید با فردی خسیس طرف نیستید



شاید همسر شما فردی خسیس باشد. در این صورت، شرایط شما متفاوت است.

خساست یک مشکل شخصیتی است که معمولا از مسائل عاطفی دوران کودکی نشات می‌گیرد. معمولا افراد خسیس با جمع کردن و نگه داشتن پول احساس امنیت می‌کنند و وقتی منابع مالی شان از دست می‌رود مضطرب می‌شوند. هر خرجی از نظر آن‌ها بدون توجیه است؛ پس هدیه خریدن، سفر رفتن، مهمانی دادن و ... بی‌دلیل هستند.

خساست با تفکر اقتصادی متفاوت است و حتی زمانی که نیازی به صرفه‌جویی نیست هم فرد خرج نمی‌کند. او را درک کنید و سعی کنید با او همدلی کنید. به او بگویید که متوجه هستید که هزینه کردن پول برای او همراه با رنج و اضطراب است. به برنامه‌ریزی های مالی او کمک کنید تا احساس امنیت کند و خیالش راحت شود که با کمی خرج کردن اتفاق بدی نمی‌افتد. طلاق به خاطر خساست شوهرتان نیز ممکن است به ذهنتان برسد. پس شاید نیاز باشد تا با متخصصی مشورت کنید. مشاوره خانواده در این زمینه می تواند شما را راهنمایی کند.

برای رفتار با شوهرانی که بار اقتصادی خانواده بر دوش آن هاست ولی اصلاً خرج کردن به مذاق شان خوش نمی آید، توصیه می شود این مطلب را بخوانید.

حفظ افراطی پول برای آرامش روانی


حالت اول: اگر بین شما و همسرتان رابطه عاطفی و محبت قلبی برقرار است و در دیگر امور زندگی با هم تفاهم دارید و فقط خساست او شما را آزار می دهد باید توجه داشته باشید که خساست یک مشکل روان شناختی است و ریشه در ناامنی درونی افراد دارد. هر فردی در زندگی به هویتی برای خود نیاز دارد. برای بعضی از افراد پول و دارایی تکیه گاه هویتی به حساب می آید و چنانچه آن را از دست بدهند، دچار احساس ناامنی و اضطراب خواهند شد. به همین دلیل خرج کردن پول برای آن ها به معنای از دست دادن هویت و ابتلا به نیستی است. این اشخاص با جمع کردن و حفظ افراطی و بیمار گونه پول در اصل سعی دارند امنیت و آرامش روانی خود را حفظ کنند.

از دست دادن احترام


برای این عده پول و دارایی ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه ای که ثروت یکی از مهم ترین ملاک های ارزش گذاری اجتماعی افراد محسوب شود. این سخن به این معناست که پول بیشتر برای فرد مساوی با منزلت و احترام بیشتر است؛ بنابراین کسی که دچار این مشکل روان شناختی است پول خرج کردن برایش به معنای از دست رفتن احترام و ارزشمندی است. نکته مهمی که در این جا باید به آن توجه کرد این است که همسرتان به احتمال زیاد نسبت به شما بی توجه نیست بلکه از یک ضعف شخصیتی رنج می برد و اشتباه است که انتظار داشته باشید به این راحتی امنیت، هویت و احترام خواهی خود را کنار بگذارد و ملاک ارزشمندی خود یعنی پولش را دائم خرج کند. در این باره هر قدر تلاش کنید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و تنها عایدی شما دعوا، ناکامی، فاصله و خستگی خواهد بود.

راهکارهایی برای رفتار با همسر خسیس


در رفتار با همسر خسیس، اول از همه نباید فراموش کنیم که حل مشکل خساست همسر کار ساده ای نیست بنابراین فقط باید تلاش کنیم تا رفتار او را تعدیل کنیم. امیدواریم با این راهکارها بتوانید بیشتر با همسر خسیس تان مدارا کنید:

* طبیعت افراد خسیس را باور کنید و بپذیرید که به بیماری خساست دچار هستند. این باور باعث می شود تا رفتارهای آن ها برایتان قابل تحمل باشد.

* بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکل شان باید به آن ها کمک کنیم. نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آن ها ایراد بگیریم. بلکه باید کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

* پیش از خرید هر وسیله ای برای منزل با همسرتان مشورت کنید. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه رو نشویم. به این ترتیب، مانع از بروز جنجال می شویم.

* زمانی که از رفتار همسرتان غمگین و عصبانی می شوید، ناراحتی تان را ابراز کنید، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح دهید که از رفتارهای او ناراحت می شوید و خجالت می کشید. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

* افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می کنند؛ بنابراین به جای دلخور شدن یا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنید.
همین که او هزینه ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر شما نوعی تشویق برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرتان است.

نرسیدن به بلوغ عاطفی مانع موفقیت در زندگی


حالت دوم: اگر ارتباط شما و همسرتان در دیگر زمینه های زندگی نیز نامناسب و تیره است، این می تواند نشانه ای از وجود مشکلات وسیع تر در رابطه شما با همسرتان باشد و اختلاف شما عمیق تر از چیزی است که در سوال تان مطرح کرده اید. در چنین مواردی همه اعضای خانواده به بررسی همه جانبه و تغییر در روابط خود نیاز دارند تا با تعیین مجدد جایگاه و مسئولیت های هر فرد مرزهای جدیدی در خانواده شکل گیرد. چرا که اگر یکی از زوجین رشد عاطفی لازم را کسب نکرده و به بلوغ و پختگی لازم دست نیافته باشد، در زندگی مشترک موفق نخواهد بود.
اگر همسرتان از قبول مسئولیت های خود در زندگی مشترک طفره می رود و خشم حاصل از اختلافات در دیگر موارد زندگی تان را به این صورت بروز می دهد بهتر است به ریشه یابی مشکل او بپردازید. اگر صاحب فرزند هستید می توانید به همراه آن ها با طلب کردن خواسته ها البته با محبت و تشویق، او را وادار کنید جایگاه و مسئولیت خود را در خانواده پیدا کند و با ایجاد فضای مناسب برای گفت وگو همراه با ابراز صحیح عواطف به یکدیگر کمک کنید و اجازه ندهید که هیجانات سرکوب شده، زندگی تان را تخریب کند.

خرج کردن پول؛ معیار علاقه مندی به همسر!


اجازه دهید یک فرض دیگر را نیز بررسی کنیم. چنانچه همسرتان در حد توان و عرف نیازهای مالی شما را تأمین می کند ولی شما باز هم ناراضی هستید، آنگاه مشکل به شما برمی گردد. شاید ملاک شما برای علاقه مندی و توجه همسرتان نسبت به شما، میزان پول خرج کردن اوست. در این صورت شما نیز گرفتار سیستمی هستید که ارزش آدم ها را با پول تعریف می کند و می خواهید با طلب بیشتر پول در واقع توجه و احترام بیشتری طلب کنید.
به هر حال تمام آن چه درباره شما و همسرتان گفته شد فرض هایی است که باید با دریافت اطلاعات بیشتر مورد بررسی دقیق تری قرار بگیرد و من پیشنهاد می کنم به همراه همسرتان به یک مشاور مجرب خانواده مراجعه کنید. در نهایت یادآور می شوم که در هر رابطه ای، هر ۲ نفر سهیم هستند و با رفتارهای شان خواسته یا ناخواسته به تداوم یا فروپاشی آن کمک می کنند.

در مورد امور مایل در زندگی زناشویی مطالب ذیل را نیز بخوانید:

اختلاف بر سر مسائل مالی با همسر

مخارج دختر در دوران عقد با چه کسی است

منابع: سایت هنر زندگی - میگنا -قرآن ناطق

چطور از شوهرم پول بگیرم

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

چطور از شوهرم پول بگیرم چطور از شوهرم پول بگیرم




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید