درگیری شدید بین کردها و داعشی ها در عراق


درگیری شدید بین کردها و داعشی ها در عراق

درگیری شدید عناصر داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه ) و نیروهای پیشمرگه کردها در استان دیاله واقع در شرق عراق به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای کُرد منجر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، این درگیری در شهرستان «خانقین» استان دیالی (واقع در شرق عراق و مرز جمهوری اسلامی ایران) رخ داده است.

ساعاتی قبل از درگیری بین کردها و داعش ، مشاور وقت رئیس جمهوری فقید عراق گفت که عناصر داعش قصد اشغال استان دیالی و مسیر موصل-بغداد را داشتند که الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) این اهداف را نقش بر آب کرد.

«وفیق السامرائی» مشاور وقت «جلال طالبانی» تأکید کرد که طی چهار روز گذشته و پس از حملات ناموفق داعش به شمال غرب دیالی، این بار عناصر داعش، به منطقه «الحضر» واقع در جنوب غرب موصل (شمال عراق) حمله کردند.

در همین ارتباط، «بلاسم الخفاجی» مسئول لشکر نُهم وابسته به الحشد، دیروز گفته بود که عناصر داعش قصد دارند با بهره‌برداری از وضعیت امنیتی عراق، به الحشد و نیروهای امنیتی حمله کنند.

به دنبال اعتراضات اخیر عراق که به ناآرامی نیز کشیده شده، یک افسر سرویس اطلاعاتی عراق خبر داد که اسنادی موثق از طرح داعش و حامیان آن برای حمله به برخی زندان‌ها وجود دارد.

تظاهرکنندگان در عراق در اعتراضات از ابتدای اکتبر خواستار استعفای دولت ، مبارزه با فساد ، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. این بزرگترین اعتراضاتی است که از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین در سال 2003 در عراق صورت گرفته است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس